تاریخ : Sat 30 Sep 2023 - 02:47
کد خبر : 85462
سرویس خبری : دانشگاه

20 درصد جمعیت دانشجویی فعال وارد طرح پویش می‌شوند

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

20 درصد جمعیت دانشجویی فعال وارد طرح پویش می‌شوند

نادی‌خوراسگانی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از علت تغییر نام معاونت علوم تربیتی و مهارتی، تغییر ساختار معاونت، جزئیات دانشکدگان ذیل این معاونت و برنامه‌های پیش‌رو سخن گفت. به گفته او معاونت علوم تربیتی و مهارتی از این پس دارای دو دانشکدگان (school) با نام‌های «دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی» و «دانشکدگان مهارت و کارآفرینی» خواهد بود.

سارا طاهری، خبرنگار گروه دانشگاه: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی زمانی که سند تحول و تعالی دانشگاه را ترسیم می‌کردند، «مدرسه دانشگاه» را ذیل بسته ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی قرار دادند و در این راستا معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه به علوم تربیتی و مهارتی تغییر نام داد. البته به گفته دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد این اتفاق تنها یک تغییر نام نیست بلکه یک سیر تکمیلی در تحقق برنامه پنج‌ساله دانشگاه است.

حالا معاونت جدید در دل خود چند محور دارد که تمام آنها قابل تفکیک از یکدیگر هستند؛ حوزه اول حوزه علوم تربیتی، حوزه دوم مدارس سما، حوزه سوم حوزه مهارتی و توانمندسازی و کاربنیان و حوزه چهارم مرکز «تاک» یا همان مرکز تربیت اسلامی کودک است که هدف از راه‌اندازی این مرکز تربیت کودک از ابتدای تولد و قبل از آن تا شش‌سالگی خواهد بود. بخش توان‌افزایی دانشگاه که پیش‌تر در معاونت توسعه و مدیریت منابع بود هم به معاونت علوم تربیتی و مهارتی اضافه شده است. سکوی مشکات نیز در تعامل با بخش‌های مهارت و کارآفرینی و توان‌افزایی به‌عنوان یک پلتفرم گسترده و وسیع فعالیت‌های مرتبط با توانمندسازی نیروها را در خارج از دانشگاه دنبال می‌کند.

مسئولیت اجرای برنامه‌های این معاونت از تیرماه امسال به محمدعلی نادی‌خوراسگانی سپرده شده است. او دارای مدرک تحصیلی دکترای مدیریت آموزشی و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد واحد اصفهان است که معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد واحد اصفهان، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد واحد اصفهان و مشاور معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد و معاون امور مدارس دانشگاه آزاد واحد اصفهان را در کارنامه اجرایی خود دارد. نادی‌خوراسگانی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از علت تغییر نام این معاونت، تغییر ساختار معاونت، جزئیات دانشکدگان ذیل این معاونت و برنامه‌های پیش‌رو سخن گفت. به گفته او معاونت علوم تربیتی و مهارتی از این پس دارای دو دانشکدگان (school) با نام‌های «دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی» و «دانشکدگان مهارت و کارآفرینی» خواهد بود. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید.

*   اتصال جریان دانش کارآفرینی به حوزه مهارتی الزام‌آور است.

*   رشته‌های کارآفرینی به دانشکدگان مهارت و کارآفرینی انتقال پیدا کرد.

*   دستورالعمل اجرایی دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی در سطح استان‌ها ابلاغ شد.

*   ظرفیت آموزش فرادانشگاهی تا 10 برابر تعداد دانشجویان کشور است.

برای خواندن متن کامل گفت‌وگو اینجا را بخوانید.