تاریخ : Wed 20 Sep 2023 - 11:44
کد خبر : 85016
سرویس خبری : ورزش

تعطیلات لیگ، ترمز آلومینیوم را کشید

رجاییان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

تعطیلات لیگ، ترمز آلومینیوم را کشید

تیم فوتبال آلومینیوم اراک در فصل‌جاری نتایج بسیار خوبی را به‌دست آورده و به قول رجاییان، مدیرعامل این باشگاه شاهکار کرده است؛ هرچند هدف‌گذاری باشگاه اراکی در سال‌های نخست در سطح اول فوتبال کشور تثبیت در این جایگاه است.

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم فوتبال آلومینیوم اراک در فصل‌جاری نتایج بسیار خوبی را به‌دست آورده و به قول رجاییان، مدیرعامل این باشگاه شاهکار کرده است؛ هرچند هدف‌گذاری باشگاه اراکی در سال‌های نخست در سطح اول فوتبال کشور تثبیت در این جایگاه است. حالا در سالی که کادرفنی این تیم تغییر کرده و مجتبی حسینی به اراک رفته و به قول رجاییان با سیاست‌های این باشگاه نزدیک است این توقع می‌رود که این تیم در ادامه فصل نیز کمتر دچار فراز و نشیب شود. گفت‌و‌گوی «فرهیختگان» با محمد رجاییان را در ادامه می‌خوانید.

در آستانه دیدارهای هفته پنجم و مسابقه آلومینیوم با مس‌رفسنجان، از وضعیت تیم‌تان چه خبر؟
همیشه داستان این طور بود که هر وقت تیمی روی دور برد می‌افتد و نتایج خوبی کسب می‌کند، به‌یکباره روند توقف و تعطیلی باعث می‌شود تا این روند خدشه‌دار شود. ما هم سه پیروزی پیاپی را به‌دست آوردیم و این تعطیلات به‌ضرر ما تمام شده و به‌نوعی ترمز ما را کشید. تیم ما با وجود مجتبی حسینی در این مدت تمامی شرایط را برای ادامه روند خوب خود در لیگ فراهم کرده و در این مدت نیز تمرینات مداوم و منظمی را پشت‌سر گذاشتیم و در‌مجموع برای دیدار با مس‌رفسنجان آماده هستیم. روی دور برد بودن از لحاظ روحی و روانی به ما کمک می‌کرد که امیدوارم خدا به ما کمک کند تا دوباره شرایط قبلی را داشته باشیم.

از کجا مشخص می‌شود که این نتایج موقتی نیست و می‌تواند تداوم داشته باشد.
ما با این بردها اصلا مغرور نشده‌ایم و الان هم جایگاه جدولی‌مان برایمان ملاک نیست. امسال تیمی را بستیم که همه منتظر بودند در ابتدای لیگ با شکست‌های پی‌درپی کار را آغاز کنیم و همه نگران این مورد بودند اما حسینی با جوان‌گرایی‌ای که انجام داده نشان داد که مربی توانمندی به‌شمار می‌رود و ما زود توانستیم با توجه به شرایطی که داریم خودمان را زود جمع‌و‌جور کنیم و به نتیجه برسیم.

به‌نظر می‌رسد درخصوص تغییرات فنی که امسال در آلومینیوم اراک رقم خورد راضی باشید.
سیاست باشگاه منطبق بر عملکرد، رفتار و منش سرمربی تیم است. به‌نظرم سیاست ما به مواردی که اشاره کردم در فصل‌جاری بسیار نزدیک است.

درباره هدف‌گذاری آلومینیوم در فصل‌جاری صحبت می‌کنید؟
چیزی در حدود هشت پروژه عمرانی را در‌جهت توسعه زیرساخت‌های ورزشی در شهر اراک و فارغ از مجموعه تیم در دست اجرا داریم. به‌نظرم اینها اولویت‌های اصلی شرکت آلومینیوم و سهامداران ما محسوب می‌شود، این در‌حالی است که تیم فوتبال ما جایگاه خودش را دارد. درواقع همه اینها فراهم می‌شود که کمکی برای تیم فوتبال آلومینیوم و توسعه زیرساخت‌ها بر اساس تقویت تیم باشد. با این حال درباره هدف‌گذاری تیم باید عرض کنم که به‌دنبال بازی‌های آبرومند و کسب نتایجی در خور شأن مردم فوتبالدوست اراک هستیم. ما در لیگ، تیمی نوپایی به شمار می‌رویم و چند سال ابتدایی حضورمان در سطح اول فوتبال ایران به‌دنبال تثبیت جایگاه خودمان هستیم.

قنبرزاده در مصاحبه‌ای از هوادار و پیکان به‌خاطر مدیریت بودجه این باشگاه‌ها تشکر کرده بود. به‌نظر می‌رسد از این لحاظ آلومینیوم اراک مغفول مانده باشد.
ما هم بودجه 120 میلیاردی داریم و دنبال تشکر و این صحبت‌ها هم نیستیم. در قراردادهایی که امضا کردیم و شرایطی که داریم همه موارد را رعایت کرد‌ه‌ایم. در‌واقع قراردادهایی بستیم که به نسبت هزینه‌ای که شده شاهکار کرده‌ایم. برخی بازیکنان ما در تیم‌های دیگر ارقام قراردادشان چیزهایی بوده که در تیم ما این رقم‌ها تفاوت آشکاری کرده است. در‌واقع این نفرات به‌خاطر باشگاه آلومینیوم و آقای حسینی با شرایطی که ما داشتیم در اراک حضور پیدا کرده یا در تیم ما مانده‌اند.

بیشترین رقم قرارداد بازیکنان‌تان چقدر است؟
یک قرارداد 9 میلیاردی داریم. یک بازیکن 8 میلیاردی و یک بازیکن 7 میلیارد تومانی و سایرین نیز کمتر از چهار یا پنج میلیارد تومان.

درباره شکایت از باشگاه پرسپولیس صحبتی دارید؟

از این موضوع چندروزی سپری شده و قصد ندارم در این خصوص صحبت کنم. درهرصورت هر باشگاهی طرفداران و منافع خود را دارد و ما هم ضمن اینکه هیچ مشکی با هیچ باشگاهی نداریم، فقط بر اساس منافع باشگاه خودمان این شکایت را ترتیب دادیم.