تاریخ : Sun 17 Sep 2023 - 03:27
کد خبر : 84842
سرویس خبری : ورزش

بیرو دوشنبه تست می‌دهد؛ امیری استراحت کرد

گزارش «فرهیختگان» از آخرین شرایط قرمزها پیش از مصاف با النصر

بیرو دوشنبه تست می‌دهد؛ امیری استراحت کرد

پرسپولیس در فاصله سه روز مانده به دیدار با النصر عربستان تمرینات خود را در ورزشگاه شهید کاظمی ادامه داد.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس در فاصله سه روز مانده به دیدار با النصر عربستان تمرینات خود را در ورزشگاه شهید کاظمی ادامه داد. در واقع تمرینات تاکتیکی و کامل سرخپوشان برای بازی با حریف عربستانی از زمانی شروع شد که ملی‌پوشان این تیم به اردو برگشتند. البته قبل از بازی دوستانه پرسپولیس با ملوان بود که این اتفاق رخ داد و یحیی گل‌محمدی سعی کرد در این بازی حداقل یک نیمه بازیکنان ملی‌پوشش را بازی دهد. البته به جز وحید امیری که یحیی سعی کرد در مورد این بازیکن ریسک نکند. کاپیتان سرخپوشان در تمرینات تیم ملی از ناحیه همسترینگ احساس درد کرد و به همین خاطر هم امیر قلعه‌نویی در بازی با آنگولا او را به میدان نفرستاد. همین کار را یحیی در بازی با ملوان انجام داد. البته این بازیکن در ادامه در تمرینات گروهی تیمش شرکت کرد و مشکلی هم برای حضور در بازی حساس سه‌شنبه شب سرخپوشان ندارد.

حمایت غیرمستقیم بازیکنان از گل‌محمدی
هفته گذشته مهم‌ترین اتفاقی که در پرسپولیس رخ داد جذب نبیل باهویی در آخرین ساعات قبل از تکمیل لیست آسیایی سرخپوشان بود. بازیکنی که در واقع خرید رضا درویش و اطرافیانش برای پرسپولیس بود و کادرفنی سرخپوشان نقشی در آن نداشت. این موضوع درعرض 24 ساعت حواشی زیادی را برای پرسپولیس ایجاد کرد. ناگفته نماند در ایجاد این حواشی دو دستیار ایرانی یحیی؛ عسگری و خانبان نقش اساسی را با استوری خود ایجاد کردند تا اینکه خود یحیی هم تصمیم گرفت نظرش را درمورد خرید باشگاه اعلام کند. در واقع او صراحتا اعلام کرد که مهاجم جدید با نظر او جلب نشده اما ترجیح می‌دهد به‌خاطر حفظ آرامش در تیم فعلا سکوت اختیار کند. اما هنوز این حواشی فروکش نکرده بود که بازیکنان پرسپولیس در یک استوری مشترک نسبت به مسائل مالی علیه باشگاه خود موضع‌گیری کردند. این درحالی بود که آنها تقریبا 10 روز پیش 10 درصد قرارداد این فصل خود را دریافت کرده بودند و درویش نیز در برنامه تلویزیونی خبر از پرداخت 10 درصد دیگر تا قبل از بازی با النصر داده بود. واقعیت امر این است که سرخپوشان با این استوری بیشتر هدف‌شان این بود که در شکاف به‌وجود‌آمده بین مدیریت باشگاه و کادرفنی با انتقاد از باشگاه به‌نوعی از سرمربی تیم‌شان حمایت کرده باشند. سرخپوشان قبل از این اقدام در گروه واتساپی خود هماهنگی لازم را با یکدیگر انجام داده و همه بزرگ‌تر‌های تیم با این اقدام موافق بودند. ناگفته نماند سرخپوشان از اینکه رضا درویش قبل از آغاز فصل پاداش‌های آنها بابت قهرمانی در لیگ و جام حذفی را به آنها پرداخت نکرد و هنوز هم این اتفاق رخ نداده دل خوشی از او ندارند و از این رو فرصت را غنیمت شمرده و علیه وی موضع‌گیری کردند.

ادعای پرسپولیس درمورد بازیکن سوئدی
در یکی دو ماه اخیر باشگاه پرسپولیس بازیکنان معرفی‌شده از سوی یحیی را یکی پس از دیگری به بهانه‌های مختلف رد کرده و درنهایت در روز آخر رضا درویش به اتفاق اطرافیانش یک مهاجم سوئدی را وارد لیست آسیایی تیم‌شان کرد. نکته قابل‌توجه اینکه در این مورد مسئولان باشگاه پرسپولیس مدعی هستند که لوکادیا را هم باشگاه به گل‌محمدی معرفی کرد و چون او مهاجم خوبی از آب درآمد صحبتی درخصوصش مطرح نکردند! موضوع دیگر اینکه افراد مسئول در باشگاه پرسپولیس مدعی‌اند که جذب مهاجم سوئدی حدود 350 هزار دلار برای آنها آب خورد درحالی‌که اگر می‌خواستند یکی از بازیکنان مدنظر کادرفنی را جذب کنند هم باید حدود یک میلیون دلار هزینه می‌کردند و هم اینکه مجبور بودند قرارداد دوساله امضا کنند. به هر حال در چند سال اخیر سرمربی پرسپولیس خرید ناموفق خارجی با قیمت بالا کم نداشت و این موضوع مشکلات زیادی را برای این تیم در پی داشت.

درویش خواستار دیدار با گل‌محمدی شد
حواشی پیرامون پرسپولیس بعد از استوری بازیکنان به نشانه اعتراض به مدیریت باشگاه خود حواشی این تیم را به اوج خود رساند. در همین راستا رضا درویش تصمیم گرفت ترتیب یک جلسه فوری را با گل‌محمدی بدهد تا به‌نوعی مشکلات را حل کنند. طرفین در نشست دونفره خود درمورد مسائل مختلف که عمده‌ترین آن جذب بازیکن سوئدی بدون نظر مثبت سرمربی تیم و مسائل مالی بود، صحبت کرده و تلاش کردند که حداقل در این مقطع آرامش را در تیم‌شان حاکم کنند. اگرچه به‌ظاهر این اتفاق رخ داده و یحیی هنوز بابت اتفاقی که در تیمش رخ داد حسابی شاکی است. ناگفته نماند که درویش در این جلسه به سرمربی تیمش قول داد تا قبل از بازی با النصر نیز پرداختی به اعضای تیم داشته باشد تا آنها با آرامش بیشتری به مصاف این حریف بروند.

باهویی امروز تست پزشکی می‌دهد
مهاجم سوئدی تازه‌وارد پرسپولیس جمعه شب با استقبال مدیر بین‌الملل این باشگاه وارد ایران شد و در هتل استقرار پیدا کرد. او روز گذشته را به استراحت پرداخت و قرار است امروز با حضور در ایفمارک تست‌های پزشکی را پشت سر بگذارد. باهویی در ادامه کارهای مربوط به قراردادش را با باشگاه پرسپولیس انجام خواهد داد و احتمالا فردا فرصت حضور در تمرینات این تیم را نیز پیدا کند. البته نبیل شانسی برای بازی مقابل النصر ندارد و احتمالا از بازی با پیکان در لیست 20 نفره این تیم قرار بگیرد هرچند که او برای اینکه خودش را به کادرفنی سرخپوشان تحمیل کند کار خیلی سختی دارد.
اردوی 48 ساعته برای بازی با النصر
یحیی گل‌محمدی از مدیریت باشگاهش خواسته شرایطی را فراهم کنند که برای بازی با النصر 48 ساعت زودتر به هتل بروند. از این رو سرخپوشان بعد از تمرین عصر امروز راهی هتل آزادی خواهند شد. قرار است در این اردو همه نفرات تیم حضور داشته باشند و در تمرین آخر نفرات خط‌خورده از لیست مشخص خواهند شد.

دوشنبه تکلیف بیرو مشخص می‌شود
مصدومیت علیرضا بیرانوند در بازی دوستانه ایران با بلغارستان یکی از دغدغه‌های مهم هواداران و مربیان تیم پرسپولیس بوده است. علی بیرو از تقریبا ابتدای هفته گذشته روزانه دو نوبت فیزیوتراپی را در برنامه‌های خود قرار داد که یکی از این جلسات زیر نظر پزشک متخصص بود. در همین راستا او روز چهارشنبه قبل ‌ام‌آر‌ای دیگری از کشاله مصدومش گرفت تا شرایط درمانی بررسی شود. کادر پزشکی سرخپوشان بعد از دیدن جواب ‌ام‌آر‌ای این دروازه‌بان وضعیت او را نسبتا مثبت ارزیابی کرده‌اند اما هنوز به او مجوز حضور در تمرینات را نداده‌اند. قرار است آخرین وضعیت بیرانوند در تمرین روز دوشنبه سرخپوشان بررسی شود و اگر او در انجام تست‌های مخصوص دردی در کشاله‌اش نداشته باشد آن وقت در تمرین آخر تیمش شرکت می‌کند تا بتواند در بازی با النصر به میدان برود.

رفیعی آماده بازی با النصر
در روزهایی که علیرضا بیرانوند در تمرین دروازه‌بان‌های پرسپولیس شرکت ندارد، ننکا تلاش می‌کند که امیر رفیعی را از هر نظر آماده بازی با النصر کند. به‌خاطر همین مساله هم یحیی گل‌محمدی در بازی دوستانه روز چهارشنبه تیمش با ملوان از رفیعی به‌طور کامل در ترکیب اصلی استفاده کرد. این دروازه‌بان جوان در این مسابقه دروازه‌اش یکبار به‌طور جدی تهدید شد که آن هم منجر به تک‌گل شاگردان مهدی تارتار شد. البته روی این گل رفیعی مقصر نبود و عکس‌العمل لازم را نیز از خود نشان داد. به هر حال با وجود اینکه شانس بیرانوند برای حضور در بازی با النصر نسبتا زیاد است، یحیی و ننکا روی رفیعی تمرکز کرده‌اند تا اگر بیرو نرسید از او در ترکیب اصلی بهره ببرند.