تاریخ : Wed 13 Sep 2023 - 04:15
کد خبر : 84705
سرویس خبری : ورزش

یحیی سورپرایز شد

باهویی؛ گزینه لحظه آخری درویش برای خط حمله پرسپولیس

یحیی سورپرایز شد

پرسپولیس همچنان تمرینات آماده‌سازی خود را در غیاب ملی‌پوشانش به‌طور منظم و بسیار جدی‌تر از همیشه پشت‌سر می‌گذارد.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس همچنان تمرینات آماده‌سازی خود را در غیاب ملی‌پوشانش به‌طور منظم و بسیار جدی‌تر از همیشه پشت‌سر می‌گذارد. البته وحدت حنانوف به‌دلیل اینکه تیم ملی کشورش در فیفادی فقط یک بازی داشت، اردوی تیم ملی کشورش را ترک کرده و راهی تهران شد تا از روز دوشنبه در کنار سرخپوشان به تمرین بپردازد. در این میان کادرفنی پرسپولیس در کنار تمرینات تاکتیکی سعی دارند با تمرینات پرفشار، توان بدنی بازیکنا‌ن‌شان را بالاتر ببرند. از این رو به‌نظر می‌آید پرسپولیس برای مهار حریفان آسیایی پرستاره خود به‌دنبال دوندگی زیاد و پرس سنگین هم است. کاری که برانکو ایوانکوویچ هم برای بازی‌های آسیایی در دستورکارش قرار می‌داد و یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت تیم تحت هدایت او در آن مقطع همین دوندگی زیاد بود. با این تفاسیر اگر شکل بازی پرسپولیس در بازی با النصر در مقایسه با بازی‌های داخلی تفاوت داشت خیلی نباید تعجب کرد.

ماجرای اصرار درویش به حضور بیرانوند
علیرضا بیرانوند در تمرین عصر روز دوشنبه پرسپولیس در صحبت با مربیانش اعلام کرد که هنوز در کشاله‌اش درد دارد و می‌ترسد با کوچک‌ترین فشار دچار پارگی کشاله شود. او درواقع غیرمستقیم به یحیی و دستیارانش گفت که حضورش در بازی با النصر مشخص نیست و آنها هر تدبیری که لازم است را انجام دهند. او بعد از تمرین هم با استوری‌ای که گذاشت از رقبای جوانش حمایت کرده و خواست که آنها را به‌نوعی از لحاظ روحی و روانی آماده یک نبرد سخت کند. خیلی از رسانه‌ها هم برداشت‌شان از این استوری این بود که بیرو خودش هم فهمیده که به بازی با النصر نخواهد رسید. اما دو سه ساعت بعد از این ماجرا رضا درویش به هواداران پرسپولیس اطمینان داد که بیرو به بازی با النصر می‌رسد. در مورد اصرار و اطمینان درویش در این زمینه با خبر شدیم که او با این کارش درواقع خواست آرامش را در بین هواداران پرسپولیس به‌وجود بیاورد. به‌هر‌حال این ماجرا در چند روز اخیر نگرانی زیادی را در بین هواداران پرسپولیس به‌وجود آورده و مدیرعامل این باشگاه سعی کرد که از این نگرانی بکاهد، در‌حالی‌که خود او هم می‌داند شرایط بیرو چندان مساعد نیست و کوچک‌ترین فشار ممکن است عواقب بدی برای این دروازه‌بان در پی داشته باشد.

شرط یحیی برای رفتن سلمانی
یاسین سلمانی یکی از بازیکنانی است که یحیی گل‌محمدی روی او در بازی با النصر حساب کرده است. از این رو خواستار بازگشت زودهنگام این بازیکن بعد از بازی تیم امید مقابل ازبکستان شد. اما از آنجا تیم امید در بازی‌های آسیایی هانگژو دیدارهای سختی را پیش‌رو دارد، عنایتی خواسته او بعد از بازی پرسپولیس با النصر بلافاصله به اردوی تیم امید ملحق شود. این در شرایطی است که پرسپولیس روز چهارم مهر‌ماه باید به مصاف پیکان برود. یحیی چندان مخالف بازگشت دوباره سلمانی به اردوی تیم امید نیست اما برای بازی با الدحیل در تاریخ 10 مهرماه حتما این بازیکن را می‌خواهد. از این رو در‌صورت بازگشت یاسین به تیم امید و صعود این تیم به مرحله حذفی بازی‌های آسیایی آن وقت این بازیکن دوباره باید به اردوی تیمش در قطر ملحق شود. با این تفاسیر باید دید عنایتی و گل‌محمدی به چه شکل در مورد این بازیکن توافق خواهند کرد.

سورپرایز درویش برای یحیی
یحیی گل‌محمدی و دستیارانش در یک‌هفته اخیر چهار مهاجم رزومه‌دار را به باشگاه پرسپولیس معرفی کردند تا در مورد جذب آنها اقدام شود. درخصوص دو بازیکن معرفی شده اولی خیلی زود اعلام شد که چون قیمت آنها بالای یک‌میلیون‌و‌سیصد‌هزار دلار است امکان جذب‌شان وجود ندارد. در مورد دو گزینه بعدی هم اولی که یک مهاجم برزیلی بود به یحیی اعلام شد که قیمت او هم بالاست و سقف بودجه باشگاه اجازه جذب او را نمی‌دهد. تا اینکه با فیلیپه کایسدو مذاکرات به شکل جدی‌تری پیش رفت اما درنهایت یک روز قبل از پایان مهلت ارسال نام به کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه پرسپولیس به گل‌محمدی اعلام کرد که این بازیکن به‌دلیل فحاشی‌ای که به او و همسرش شده و پیام‌هایی که برایش از ایران ارسال شده است، نمی‌تواند به ایران بیاید. اما صبح روز گذشته باشگاه پرسپولیس یحیی را با مهاجم سوئدی سورپرایز کرد. درویش به سرمربی تیمش اعلام می‌کند که از سوی یک ایجنت مطمئن بازیکنی با 8 بازی ملی به وی معرفی شده و چاره‌ای جز جذبش ندارند. از آنجا که یحیی فرصت فکر کردن و تصمیم‌گیری در این مورد را نداشت مخالفتی با این انتقال نمی‌کند. به هر حال او چاره‌ای جز این تصمیم نداشت از این جهت که لیستش یک جای خالی داشت و فقط دیروز را مهلت داشت که برای تقویت تیمش در خط حمله یک مهاجم جذب کند.
عدم‌استقبال برخی مربیان از این خرید
از آنجا که دستیاران ایرانی یحیی برای انتخاب مهاجم نوک به گفته خودشان و دیگر ارکان کادرفنی و باشگاه بیش از 80 گزینه را با دقت بررسی کرده بودند، نام نبیل باهویی برای آنها چندان ناآشنا نبود. از این رو با شنیدن نام این بازیکن مدعی می‌شوند که پست اصلی او وینگر بوده و در خط حمله نیز چندان گلزن نشان نداده است. به هر شکل باشگاه پرسپولیس با سیاست خودش به هر شکلی که بود این مهاجم سوئدی را به خدمت گرفت. اما این‌بار اگر این مهاجم سوئدی در پرسپولیس موفق عمل نکرد خیلی نمی‌شود از یحیی گل‌محمدی خرده گرفت؛ چراکه باشگاه نقش مهم‌تری را در این انتقال ایفا کرد. هر‌چند بیش از این هم بارها اشاره داشتیم که باشگاه پرسپولیس به‌خاطر خرید‌های ناموفقی که یحیی و اطرافیانش در خط حمله سرخپوشان داشتند برای این تابستان به شکل دیگری در زمینه جذب مهاجم خارجی عمل کردند. در مورد جذب نبیل در آینده باید منتظر واکنش یحیی گل‌محمدی هم باشیم. به هر حال اگر این بازیکن ذاتا وینگر باشد که به‌نظر می‌آید هست پرسپولیس یکی دو جین وینگر خوب در اختیار دارد و یحیی مدت‌ها منتظر یک مهاجم نوک با خصوصیات دوندگی بالا، قدرت سرزنی، باتکنیک و گلزن است. مهاجمی مانند لوکادیا که به‌نوعی نقش مهمی را در خط حمله سرخپوشان ایفا کند. باهویی بیشترین دوران حضورش در یک باشگاه مربوط به تیم سوئدی AIK سولنا است که در 180 بازی برای این تیم 66 گل زده و 29 پاس داشته که آمار نسبتا خوبی به‌شمار می‌رود. این مهاجم 32‌ساله که 188‌سانتی‌متر قد دارد در خارج از کشورش نیز در گراس هاپرز سوئیس، هامبورگ آلمان، گرافشاپ هلند و دو تیم الاهلی‌عربستان و القطر قطر بازی کرده و شناخت خوبی از فوتبال خاورمیانه دارد. البته او در فصل 16-2015 راهی لیگ حرفه‌ای عربستان شد و تنها 13 بار پیراهن الاهلی را پوشید که حاصل آن 2 پاس گل بود. اما حضورش در لیگ ستارگان قطر به همین فصل قبل برمی‌گردد و البته در نیم‌فصل دوم راهی این تیم شد که آمار خوبی در القطر از خود به‌جای نگذاشت. او در 10 بازی در فهرست تیمش بود که 2 بازی را در ترکیب اصلی و 6 مسابقه را نیز به‌عنوان بازیکن ذخیره راهی زمین شد و البته در 2 دیدار هم نیمکت‌نشین بود. باهویی از 8 فرصتی که در اختیار او قرار داده شده بود نتوانست استفاده کند و بدون‌گل و پاس‌گل این باشگاه را ترک کرد.