تاریخ : Mon 11 Sep 2023 - 14:57
کد خبر : 84587
سرویس خبری : جامعه

آماده اجرای «زبان‌های خارجی جدید» در مدارس نیستیم

معاون وزیر آموزش و پرورش:

آماده اجرای «زبان‌های خارجی جدید» در مدارس نیستیم

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:«کتاب آموزش زبان آلمانی توسط آموزش و پرورش تولید شده اما امکانات تدریس برای مدارس نداریم.»

لطیفی،معاون وزیر آموزش و پرورش، در پاسخ به این انتقاد که به نظر نمی‌رسد آموزش زبان‌های خارجه غیر از انگلیسی موفق پیش رود چراکه هم‌اکنون در زمینه آموزش زبان انگلیسی نیز ضعف داریم، تاکید کرد:«ماموریت سازمان تولید محتوا در زمینه آموزش زبان‌های خارجه جدید و نه اجرای این مصوبه است. در حال حاضر صرفا چشم انداز و ذهنیت برای اجرای این امر داریم. از جمله مهم ترین پیشنهادها استفاده از ظرفیت‌های آموزش غیر حضوری و تکمیل آن به کمک برخی از آموزشگاه‌های زبان است که این امر نیز نیازمند همت جدی در اجراست. به نظر من آموزش و پرورش در وضعیت فعلی برای اجرا این مصوبه به صورت کامل آماده نیست.»

معاون وزیر آموزش و پرورش، تاکید کرد:«بنابراین اصل اینکه ما این امکان را قانونی فراهم کنیم تا دانش آموزانی که می خواهند انگلیسی را انتخاب نکنند و به جای آن زبان دیگری را انتخاب کنند، یک فرصت قانونی و نقطه مثبتی است. برخی می گویند این اتفاقی سیاسی است درحالی که اصلا این اتفاق سیاسی نیست.»

وی یادآور شد:«علیرغم تولید محتوای زبان آلمانی و فرانسه در سازمان، شاید موانعی در این چند سال وجود داشته که باعث شده اجرای زبان آلمانی و فرانسه نیز رخ ندهد. در حال حاضر ما کتاب آموزش آلمانی پایه هفتم را در سازمان داریم. کتاب خوبی هم تولید شده است یعنی اساتید دانشگاهی فعال در زمینه آموزش زبان آلمانی در این کتاب سرمایه گذاری کرده‌اند اما چون امکانات اجرا (تدریس) در مدارس فراهم نبوده این اتفاق رخ نداده است.»