تاریخ : Mon 11 Sep 2023 - 03:50
کد خبر : 84550
سرویس خبری : ورزش

حمله سامورایی‌ها به قلعه فلیک

تبعات دومین شکست پیاپی برابر ژاپنی‌ها

حمله سامورایی‌ها به قلعه فلیک

ژاپن در جام‌جهانی 2022 در گروهی دشوار قرار گرفته بود و کمتر کسی شانسی برای صعود آنها به مرحله بعد قائل بود اما سامورایی‌ها وقتی در بازی نخست خود آلمان را 2 بر یک بردند.

ژاپن در جام‌جهانی 2022 در گروهی دشوار قرار گرفته بود و کمتر کسی شانسی برای صعود آنها به مرحله بعد قائل بود اما سامورایی‌ها وقتی در بازی نخست خود آلمان را 2 بر یک بردند، نشان دادند که حریف راحتی برای مدعیان نیستند. اسپانیا، دیگر مدعی گروه با همین نتیجه به تیم هایمه موریاسو باخت تا نماینده آسیا با صدرنشینی در گروه خود راهی مرحله بعد شود. آنها اگرچه در دور بعد به کرواسی آن هم در ضربات پنالتی باختند اما نشان دادند که پیشرفت فوق‌العاده‌ای در این سال‌ها داشته‌اند و خود را از جمع تیم‌های آسیایی جدا کرده‌اند. حالا و در فاصله حدود 4 ماه مانده تا شروع جام ملت‌های آسیا، ژاپنی‌ها این بار در دیداری تدارکاتی برابر ژرمن‌ها به میدان رفتند که حاصل آن نتیجه عجیب و دور از انتظار 4 بر یک بود. آلمان اگرچه با هانسی فلیک روزهای خوبی را سپری نمی‌کند اما شکست شنبه‌شب برای فوتبال این کشور بسیار سنگین بود و باعث شد تا مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور به‌سرعت جلسه‌ای فوری را با سرمربی خود تشکیل دهند و پس از تنها 2 سال و 8 روز از انتصاب وی، حکم اخراجش را صادر کنند.
آلمانی‌ها معمولا به ثبات روی نیمکت تیم ملی خود مشهورند و اینکه از سال 1908 تاکنون تنها 16 سرمربی سکان هدایت تیم را برعهده داشته است به‌خوبی نشان می‌دهد که آنها چقدر به مربیان خود فرصت می‌دهند. حالا ژاپن کاری با فوتبال آلمان کرده که آنها برخلاف روال معمول که مربیان خود را بعد از تورنمنت‌های مهم تغییر می‌دادند، این بار به‌دنبال شکست در یک دیدار دوستانه چنین تصمیمی گرفتند. نمایش فوق‌العاده سامورایی‌ها در این مسابقه زنگ خطری جدی برای رقبای آسیایی این تیم و به‌خصوص ایران در جام ملت‌ها خواهد بود. اگرچه براساس جدول مسابقات درصورتی‌که ما و ژاپن در گروه خود صدرنشین شویم تا فینال به‌مصاف هم نخواهیم رفت اما درحالی‌که کادر فنی تیم ملی از برتری یک‌گله برابر تیم درجه سوم قاره اروپا بسیار خوشحال و راضی است، ژاپنی‌ها از مدعیان همیشگی جام‌های‌جهانی را با 4 گل آن هم در خانه حریف و برابر دیدگان تماشاگران‌شان شکست داده و برای حریفان خود خط‌ونشان می‌کشند.