تاریخ : Sun 10 Sep 2023 - 04:32
کد خبر : 84477
سرویس خبری : ورزش

استقلال زیر بار دیدار با هوادار نمی‌رود

مخالفت نکونام با برگزاری مسابقات تیمش قبل از بازگشت امیدها از هانگژو

استقلال زیر بار دیدار با هوادار نمی‌رود

تیم فوتبال استقلال در‌حالی از روز جمعه گذشته تمرینات خود را برای آماده‌سازی و به‌منظور حضور در ادامه رقابت‌های لیگ برتر آغاز کرد.

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم فوتبال استقلال در‌حالی از روز جمعه گذشته تمرینات خود را برای آماده‌سازی و به‌منظور حضور در ادامه رقابت‌های لیگ برتر آغاز کرد که طبق برنامه اعلام شده دیدار بعدی این تیم حدود سه هفته دیگر (پنجم مهرماه) در مقابل هوادار برگزار خواهد شد. البته با توجه به اینکه شاگردان نکونام در تاریخ ششم شهریورماه آخرین دیدار خود را مقابل استقلال‌خوزستان انجام داده بودند از تاریخ فوق تا برگزاری دیدار بعدی خود یک‌ماه را بدون برگزاری مسابقه رسمی سپری می‌کنند. این در‌حالی است که حدود 10 روز از این فاصله زمانی با تصمیم کادرفنی به استراحت بازیکنان اختصاص پیدا کرده بود.
با همه این تفاسیر و تا قبل از اعلام برنامه هفته‌های بعدی از سوی سازمان لیگ به‌جز موضوع زمان برگزاری دربی 102 که در گزارش دیگری به آن پرداخته‌ایم و درنهایت مشخص شد این بازی به زمان دیگری موکول خواهد شد، این ابهام وجود داشت که زمان دیدارهای بعدی استقلالی‌ها چه زمانی خواهد بود.
با هماهنگی بین جواد نکونام و رضا عنایتی، سرمربی تیم‌های استقلال و تیم ملی امید از قبل مشخص شده بود که سید‌حسین حسینی و ارسلان مطهری از جمع آبی‌ها به‌منظور همراهی تیم امید راهی بازی‌های آسیایی هانگژو خواهند شد و از آن‌ جایی که این جمع همراه با سامان تورانیان به سه نفر خواهد رسید حالا این استقلالی‌ها هستند که باید درباره ادامه برنامه‌های خود تصمیم‌گیری کرده و آن را به اطلاع سازمان لیگ برسانند.
نکته قابل توجه اینکه تعداد استقلالی‌های لیست عنایتی برای هانگژو بیشتر از این تعداد بود که با خط خوردن احتمالی خالدآبادی و جدایی بازیکنانی مانند سعیدی‌فر، رضایی، برزگر و حامدی‌فر این تعداد به سه نفر رسیده؛ هرچند همین تعداد هم برای عدم‌رضایتمندی به‌منظور برگزاری دیدارهای استقلال در برهه زمانی فوق تا پایان بازی‌های آسیایی کفایت می‌کند.

مهدی: استقلال مجاز است درخواست لغو بازی‌هایش را بدهد
بر همین اساس و طبق برنامه استقلال باید در هفته ششم در تاریخ 5 مهرماه به مصاف هوادار برود، این درحالی است که فاصله زمانی تا دیدار بعدی آبی‌ها 10 روز تعیین شده که به‌نظر می‌رسد این فاصله زمانی به این دلیل خواهد بود در‌صورت حذف امیدها از بازی‌های آسیایی و بازگشت به تهران، زمان کافی برای برگزاری دیدار هفته ششم وجود داشته باشد. این در حالی است که درصورت صعود امیدها به فینال بازی‌های آسیایی دیدار هفته هفتم مقابل مس‌رفسنجان نیز تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت که در این صورت از آن تاریخ تا بازی بعدی شاگردان نکونام حدود یک‌ماه دیگر فاصله زمانی وجود خواهد داشت.
این در حالی است که گویا پیش از این توافق شده بود تا پایان بازی‌های آسیایی اصلا بازی‌های استقلال در جدول گنجانده نشود که سهیل مهدی نیز در این خصوص به «فرهیختگان» گفته بود: «ما در سازمان لیگ بازی‌های استقلال در هفته‌های ششم و هفتم را لحاظ کردیم و حالا به‌خاطر همکاری با تیم امید درصورتی‌که استقلال یا هر باشگاه دیگری سه بازیکن یا بیشتر در لیست امیدها داشته باشد مجاز است که این درخواست را برای لغو بازی‌هایش دهد.» نکته قابل توجه اینکه از کادرفنی استقلال خبر می‌رسد جواد نکونام زیر‌بار برگزاری دیدار با هوادار و مس‌رفسنجان در هفته‌های ششم و هفتم نرفته و به مسئولان باشگاه استقلال نیز این موضوع را اطلاع‌رسانی کرده است.
البته برخی شایعات حاکی از آن بود که استقلالی‌ها قصد دارند در همین تاریخ مورد بحث حتی در غیاب بازیکنان اصلی خود که همراه امیدها هستند، دیدارهای خود در لیگ برتر از‌جمله بازی با پرسپولیس را به‌خاطر غیبت احتمالی بیرانوند در این حدفاصل برگزار کرده و سایر رقابت‌های خود را ادامه نیز ادامه دهد که به‌نظر می‌رسد این شایعه صحت نداشته و طبق نظر جواد نکونام تا زمانی که تیم ملی امید از هانگژو برنگردد این تیم دیدارهای خود در لیگ برتر را برگزار نخواهد کرد.