تاریخ : Fri 08 Sep 2023 - 20:19
کد خبر : 84375
سرویس خبری : جامعه

بالاخره ریشه نابودی طبیعت شمیرانات چیست؟

بررسی درخت‌کُشی تهران؛

بالاخره ریشه نابودی طبیعت شمیرانات چیست؟

قطع کردن درختان و خشک شدن آن‌ها سابقه طولانی‌مدتی دارد اما اخیرا کلیپ ویدیویی با عنوان درخت‌کشی در ولیعصر منتشر شده است.

آیدا سعادت روز: قطع کردن درختان و خشک شدن آن‌ها سابقه طولانی‌مدتی دارد اما اخیرا کلیپ ویدیویی با عنوان درخت‌کشی در ولیعصر منتشر شده است.

خیابان ولیعصر را مردم با درختان چنار می‌شناسند.

خیابان ولیعصر را هرچه به سمت شمال برویم درختان بهتر و زنده‌تری را می‌بینیم، اما در چند سال اخیر همین تعداد اندک درختان نیز رو به خشک شدن رفته‌اند یا قطع شده‌اند.

این سیر صعودی در دوره‌های مختلف شهرداری رخ داده است و هرچقدر شهرداری از باغات و شهرهای دیگر درخت و نهال خریداری کرده نتوانسته است تا این خلا را برطرف کند.

کلیپ ویدیویی اخیر به همین مسئله پرداخته است و در آن ادعا می‌شود که درختان را در شب قطع می‌کنند یا باعث خشک شدن آن‌ها می‌شوند.

گفت و گویی داشتیم با «احسان صفایی»، معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک.

صفایی: حسب دستور سازمان بوستان‌ها مقرر شد که درختان خشکی که در سامانه نهال ثبت و امور مربوط به کمیسیون ماده ۷ آن‌ها انجام شده به فوریت از سطح شهر جمع‌آوری شوند تا با آغاز فصل پاییز و معتدل شدن هوا کاشت مجدد و جوان‌سازی درختان انجام شود.

این اتفاق حدفاصل باغ فردوس تا پارک وی رخ داده است.

صفایی ادامه داد: طرح حذف درختان خشک تهران به دلیل بادهای اخیر و احتمال سقوط درختان و خطر برای جان و مال شهروندان آغاز شده است.

صفایی گفت: درختان سبز ولیعصر ریشه‌های مستحکمی ندارند.

صفایی توضیح داد: اینکه قطع درختان شبانه انجام می‌گیرد دلیل بر مخفی‌کاری نیست بلکه به دلیل خلوتی خیابان است.

منطقه یک شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی واقع شده‌ است و شمالی‌ترین منطقه شهر تهران به شمار می‌رود.

این منطقه از شمال (شمیران) به رشته‌ کوه البرز، از غرب به اوین، از جنوب به بزرگراه چمران و بزرگراه مدرس و بزرگراه صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.