تاریخ : Tue 05 Sep 2023 - 04:32
کد خبر : 84283
سرویس خبری : ورزش

برای متعادل شدن حتما یک مهاجم می‌خواهیم

اوسمار در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: چالش‌های سختی در انتظار پرسپولیس است

برای متعادل شدن حتما یک مهاجم می‌خواهیم

پرسپولیس دور جدید تمرینات خود را از روز گذشته آغاز کرد تا خودش را برای اولین نبرد در مرحله گروهی لیگ قهرمانان که مقابل النصر عربستان خواهد بود آماده کند.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس دور جدید تمرینات خود را از روز گذشته آغاز کرد تا خودش را برای اولین نبرد در مرحله گروهی لیگ قهرمانان که مقابل النصر عربستان خواهد بود آماده کند. از شانس بد سرخپوشان، این تیم بعد از وقفه ایجادشده در مسابقات لیگ باید نخستین بازی‌اش در لیگ قهرمانان را انجام دهد و این مساله چندان به‌سود یحیی گل‌محمدی و شاگردانش نخواهد بود. در هر صورت قهرمان فصل پیش رقابت‌های لیگ و جام حذفی بعد از تعطیلات پیش‌رو بازی‌های سختی در انتظارش است و از این رو از هر نظر باید خود را برای دیدار با النصر و الدحیل آماده کند. این در شرایطی است که پرسپولیس هنوز نتوانسته مشکل خود در خط حمله را حل کند و مشخص نیست که تا قبل از این بازی بتواند گزینه مدنظرش برای این پست را پیدا کند یا نه. اما از بین نفرات خارجی پرسپولیس «اوسمار» مربی برزیلی این تیم تصمیم گرفت در تعطیلات ایران بماند. از این رو فرصتی دست یافت تا با این مربی برزیلی و تاثیرگذار پرسپولیس گفت‌وگویی را داشته باشیم. وی به سوالات مطرح شده از سوی «فرهیختگان» پاسخ داد که حرف‌های او را در ادامه می‌خوانید.
 
می‌توانستیم تیم متعادل‌تری داشته باشیم
سرخپوشان برای فصل‌جاری تقریبا تمامی نفرات اصلی خود را حفظ کرده و بازیکنانی از این تیم جدا شدند که در‌واقع دیگر در اندیشه‌های یحیی گل‌محمدی جایی نداشتند. البته در این میان شرایط عیسی آل‌کثیر فرق می‌کرد و این بازیکن هنوز شانس بازگشت به جمع سرخپوشان را دارد. اوسمار درباره اینکه شرایط تیمش بهتر از فصل گذشته است یا نه، می‌گوید: «شرایط از نظر من تا حد زیادی نسبت به فصل گذشته یکسان است اما در گروه بازیکنان می‌توانست وضعیت متعادل‌تر باشد. از این جهت که ما در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی 4 مهاجم خود را به هر دلیل از دست دادیم اما فقط دو مهاجم به جمع ما اضافه شدند. البته تلاش ما این بود که بتوانیم یک مهاجم خوب به خدمت بگیریم اما با توجه به بودجه‌ای که باشگاه تعیین کرده بود این کار خیلی سخت بود. البته این مساله بیشتر مربوط به سقف بودجه‌ای بود که قوانین جدید برای باشگاه‌ها تعیین کرده بود و ما مجبور به رعایت این قانون بوده و هستیم. در‌حال‌حاضر چاره‌ای نداریم جز اینکه در آکادمی خودمان دنبال بازیکنان مدنظر باشیم.»
چالش‌های بزرگ در انتظار پرسپولیس
پرسپولیس فصل قبل توانست همه جام‌های داخلی را تصاحب کند و حالا همین مساله باعث شده که توقع از این تیم برای فصل پیش رو بالا برود. در چنین شرایطی کار یحیی و دستیارانش به‌مراتب سخت‌تر از هر زمان دیگری است. اینکه آیا پرسپولیس می‌تواند روند رو به رشد خود را ادامه دهد یا نه، سوالی است که از مربی برزیلی این تیم پرسیدیم و او گفت: «ما تمرینات آماده‌سازی خود را دیرتر از زمانی که تعیین کرده بودیم آغاز کردیم و نتوانستیم به اردوی خارج از کشور برویم. این نوع مشکلات پشت‌سر گذاشته شد و فکر کنم باعث شد که قوی‌تر از گذشته شویم. با وجود این مشکلات فصل‌جاری را بهتر از سال قبل شروع کردیم که البته که این کافی نیست و می‌دانیم که در این فصل چالش‌های بزرگ‌تری در پیش داریم. اما هواداران مطمئن باشند که با تمام انرژی و تعهدی که نسبت به آنها داریم برای کسب نتایج بهتر تلاش خواهیم کرد.»
 
حتما به یک مهاجم نیاز داریم
کار پرسپولیس برای تکرار موفقیت‌هایش آنجایی سخت‌تر خواهد شد که این تیم باید همزمان در رقابت‌های داخلی، بازی‌های سختی را مقابل حریفان پر‌ستاره‌ای در لیگ قهرمانان پشت‌سر بگذارد، این سوال خیلی از هواداران است که آیا این تیم توانایی و پتانسیل موفقیت در این جام‌ها را دارد یا نباید سطح توقع را از یحیی و شاگردانش خیلی بالا ببریم. اما نظر اوسمار در این مورد جالب است: «برای اینکه شما در چالش‌های بزرگ بتوانید کیفیت خود را حفظ کرده و نتایج خوبی بگیرید نیاز است که همه ابزار کافی را در اختیار داشته باشید. گروه بازیکنان ما بسیار با‌کیفیت و عالی هستند اما همان‌طور‌که گفتم حتما به یک مهاجم نوک نیاز داریم و به‌دنبال این بازیکن هم هستیم. فصل گذشته شاید در همین مقطع کمتر کارشناسی می‌توانست پیش‌بینی کند که ما همه جام‌های داخلی را درو خواهیم کرد اما این اتفاق در سایه تلاش و اراده قوی همه اعضای تیم رخ داد. حالا این مجموعه با اراده‌ای محکم‌تر به‌دنبال کارهای بزرگ‌تر است.»
 
این گروه برای رقبای ما سخت‌تر است
شاید بدبین‌ترین هوادار پرسپولیس هم فکرش را نمی‌کردند که پرسپولیس با وجود اینکه در سید یک قرار داشت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌هایی مثل النصر و الدحیل که هر دو از مدعیان قهرمانی در این مسابقات هستند همگروه شود. از این نظر خیلی‌ها این گروه را گروه مرگ نامیدند. اوسمار نظر تقریبا متفاوتی در این زمینه داشته و می‌گوید: «در اینکه در گروه بسیار سختی قرار داریم شکی وجود ندارد و هر چهار تیم حاضر در گروه شانس صعود به مرحله بعد را دارند. اما اگر از مربیان حاضر در لیگ قهرمانان قبل از قرعه‌کشی سوال می‌کردید که دوست دارند با چه تیمی در یک گروه نباشند مطمئن باشید اکثرا نام پرسپولیس را مطرح می‌کردند.»
 
النصر، یک بازی عالی
خیلی از هواداران پرسپولیس برای رویارویی تیم‌شان مقابل النصر‌عربستان لحظه‌شماری می‌کنند. از این جهت که جدال بازیکنان محبوب‌شان را مقابل ستاره‌هایی چون کریستیانو رونالدو، سادیو مانه، سکو فوفانا و... شاهد هستند. نفراتی که هر یک به تنهایی می‌توانند نتیجه یک بازی را تعیین کنند. اوسمار، مربی برزیلی پرسپولیس خیلی نگران این نیست که تیمش در بازی مقابل النصر غافلگیر شود و درخصوص این مسابقه جذاب می‌گوید: «هر بازی شرایط و زمان خاص خودش را دارد. ما به‌زودی شرایط تیم النصر را بررسی کرده و به شناخت کامل‌تری از این تیم قدرتمند عربستانی خواهیم رسید. اما در مورد تیم خودمان می‌توانم بگویم که از هر نظر برای این چالش بزرگ آماده هستیم و تا روز این مسابقه مسلما بهتر هم خواهیم شد. فکر می‌کنم هواداران خیلی مشتاق این مسابقه هستند و از نظر من هم بازی با النصر از هر نظر عالی خواهد بود.»
 
برابر النصر به ما افتخار می‌کنید
اینکه پرسپولیس در گام اول بازی‌های مرحله گروهی به مصاف النصر جدی‌ترین رقیبش در این گروه خواهد رفت از جهاتی می‌تواند بد باشد و از جهاتی هم خوب. بد از این جهت که سرخپوشان بعد از تعطیلات باید به استقبال این مسابقه بروند و هنوز مهاجم مدنظرشان را جذب نکرده‌اند و خوب از این جهت که حریف به آن شناختی که باید از پرسپولیس دست پیدا نکرده است. اوسمار با تایید این نظر صحبت‌هایش را این‌گونه تمام می‌کند: «پرسپولیس برای این ماموریت سخت ‌انگیزه بالایی دارد و همه ما خوب می‌دانیم که برای موفقیت در میادین بین‌المللی باید تلاش‌مان را دو‌چندان کنیم. می‌توانم این اطمینان را به هواداران‌مان بدهم که آنها در بازی با النصر به تیمی که حامی آن هستند افتخار خواهند کرد.»