تاریخ : Tue 05 Sep 2023 - 04:21
کد خبر : 84280
سرویس خبری : ورزش

صلاح، دخه‌آ، پوگبا و سانچو در صف انتظار

سعودی‌ها تا پنجشنبه‌شب برای خریدهای جدید فرصت دارند

صلاح، دخه‌آ، پوگبا و سانچو در صف انتظار

لیگ حرفه‌ای عربستان این روزها در حد برترین لیگ‌های اروپایی مورد توجه قرار گرفته است و هر روز خبر جدیدی از تمایل باشگاه‌های این کشور برای خرید ستاره‌های دنیای فوتبال به گوش می‌رسد.

مسعود خاموشی، خبرنگار: لیگ حرفه‌ای عربستان این روزها در حد برترین لیگ‌های اروپایی مورد توجه قرار گرفته است و هر روز خبر جدیدی از تمایل باشگاه‌های این کشور برای خرید ستاره‌های دنیای فوتبال به گوش می‌رسد. سرمایه‌گذاری عظیم عربستان روی فوتبال و بودجه هنگفتی که در اختیار چند باشگاه خود برای خرید بازیکنان نامدار و افزایش جذابیت لیگ این کشور قرار داده شده کاری کرده است که این کشور خیلی زود مورد توجه فوتبال‌دوستان در سراسر دنیا قرار گیرد و آنها برای تماشای بازی ستاره‌هایی چون رونالدو، نیمار، بنزما، محرز، کانته و فرمینو باید لیگ عربستان را دنبال کنند. با وجود اینکه پنجره نقل و انتقالاتی لیگ‌های مهم اروپایی بسته شده است این فرصت در لیگ عربستان تا پنجشنبه ادامه دارد و آنها آخرین تلاش‌های خود برای متقاعد کردن دیگر بازیکنان شاخص این لیگ‌ها را انجام می‌دهند. در ادامه به بررسی برخی از نفراتی که هنوز شایعه خرید آنها از سوی باشگاه‌های سعودی وجود دارد و ممکن است در این روزهای باقیمانده راهی این کشور شوند می‌پردازیم.

محمد صلاح
این ستاره مصری در سال‌های اخیر یکی از ارکان موفقیت‌های لیورپول بوده و آنها به کمک درخشش او حتی قهرمانی اروپا را نیز جشن گرفته‌اند. اگرچه در روزهای اخیر یورگن کلوپ به وضوح اعلام کرده که تمایلی به فروش صلاح ندارد، عربستانی‌ها دست‌بردار نیستند و با بالا بردن رقم پیشنهادی خود در تلاشند تا لیورپول را برای فروش او متقاعد کنند. الاتحاد که فصل پیش جام قهرمانی را بالای سر برد مدتی است پیشنهادات مختلفی را برای لیورپول ارسال کرده اما فعلا فقط پاسخ منفی شنیده است. حتی گفته می‌شود در آخرین تلاش آنها با پیشنهادی 200 میلیون پوندی راهی انگلیس شده‌اند و تصمیم دارند هر طور شده او را بخرند اما باید دید لیورپولی‌ها که تا نیم فصل نمی‌توانند جانشینی برایش پیدا کنند در مقابل این پیشنهاد وسوسه‌کننده تسلیم خواهند شد یا نه. با توجه به اینکه این ستاره مصری مسلمان است و به نوعی الگوی یک فوتبالیست مسلمان محسوب می‌شود الاتحاد مشکلی با اینکه حتی رکورد نیمار برزیلی را شکسته و او را گرانترین بازیکن تاریخ کند، ندارد. لیورپولی‌ها می‌دانند که در این فصل کار سختی برای رقابت با سیتی و آرسنال دارند و فروش این وینگر تاثیرگذار می‌تواند شانس آنها برای رقابت با این دو تیم مدعی را به‌شدت کاهش دهد.

داوید دخه‌آ
نفر بعدی در این فهرست گلر اسپانیایی سال‌های اخیر منچستریونایتد است که در این تابستان با پایان قراردادش از این باشگاه جدا شد و فعلا بدون تیم مانده است. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد باشگاه‌های اروپایی به دنبال خرید او نباشند اما واقعیت این است که دخه‌آ فعلا بدون تیم مانده و شاید به‌زودی او را در عربستان ببینیم. النصر می‌تواند گزینه‌ای خوب برای او باشد چراکه با مصدومیت دیوید اوسپینا، آنها در درون دروازه نیاز به گلری دارند که خیال آنها را در لیگ و همچنین آسیا راحت کند تا رونالدو و مانه در خط حمله بتوانند به راحتی به وظایف خود برسند.

هوگو لوریس
دیگر گلر لیگ جزیره که شرایط نامعلومی دارد این فرانسوی است که در تاتنهام روزهای خوبی را پشت سر گذاشت اما او هم با رد پیشنهادهای تیم‌هایی مثل نیس و لاتزیو معلوم نیست چه سرنوشتی خواهد داشت. تاتنهام امیدوار بود حداقل تا ژانویه از او استفاده کند اما ظاهرا قرار نیست چنین اتفاقی رخ دهد و خرید او می‌تواند برای تیم‌های عربستانی مهم باشد.

پل پوگبا
او که زمانی گرانترین خرید لیگ انگلیس بود با مصدومیت و حواشی زیاد تا جایی پیش رفته که فصل قبل فقط شش بار برای یووه به میدان رفت و بعید است آلگری خیلی روی او حسابی باز کند. در چنین شرایطی شاید حضور در عربستان بهترین گزینه برایش باشد. گفته می‌شود هم الاهلی و هم الاتحاد برای خرید او تمایل دارند و شاید او فصل بعد را با پیراهن یکی از این دو تیم به میدان برود.

جیدون سانچو
تا همین چند روز پیش شاید صحبت درباره اینکه این ستاره انگلیسی ممکن است راهی عربستان شود بسیار عجیب و غیر‌واقعی به نظر می‌رسید اما اتفاقاتی که در جریان دیدار این هفته منچستریونایتد و آرسنال رخ داد و صحبت‌هایی که تن‌هاگ درباره خط خوردن سانچو از لیست مطرح کرد و با واکنش تند سانچو مواجه شد نشان داد که رابطه او و مربی‌اش شکرآب است و بعید نیست که به‌زودی شاهد جدایی‌اش از جمع شیاطین سرخ باشیم. باشگاه‌های عربستانی حالا این فرصت را دارند که از دعوای پیش‌آمده بین یکی از گرانترین خریدهای تاریخ یونایتد و سرمربی تیم به خوبی استفاده کرده و او را نیز به لیگ خود ببرند.