تاریخ : Sat 02 Sep 2023 - 11:27
کد خبر : 84085
سرویس خبری : جهان شهر

دستان خالی موساد

شبکه گسترده رژیم‌صهیونیستی در خرابکاری صنعتی متلاشی شد؛

دستان خالی موساد

پنجشنبه هفته گذشته وزارت دفاع اعلام کرد بخش حفاظت اطلاعات این وزارتخانه موفق به کشف و خنثی‌سازی یک خرابکاری بزرگ در صنایع نظامی شده است. سردار رضا طلایی‌نیک معاون وزیر و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در شامگاه این روز با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه به پرسش‌ها درخصوص شکست صهیونیست‌ها در عملیات خرابکارانه صنایع موشکی و هوافضای کشور پاسخ می‌داد، اعلام کرد موساد در یک طراحی عظیم، پرهزینه و طولانی‌مدت در مشارکت با دیگر سرویس‌های اطلاعاتی قصد داشته است قطعاتی معیوب را به جای قطعات اصلی جا بزند تا در زمان مقتضی سلاح‌های ساخته‌شده از کار بیفتند.

فرهیختگان: پنجشنبه هفته گذشته وزارت دفاع اعلام کرد بخش حفاظت اطلاعات این وزارتخانه موفق به کشف و خنثی‌سازی یک خرابکاری بزرگ در صنایع نظامی شده است. سردار رضا طلایی‌نیک معاون وزیر و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در شامگاه این روز با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه به پرسش‌ها درخصوص شکست صهیونیست‌ها در عملیات خرابکارانه صنایع موشکی و هوافضای کشور پاسخ می‌داد، اعلام کرد موساد در یک طراحی عظیم، پرهزینه و طولانی‌مدت در مشارکت با دیگر سرویس‌های اطلاعاتی قصد داشته است قطعاتی معیوب را به جای قطعات اصلی جا بزند تا در زمان مقتضی سلاح‌های ساخته‌شده از کار بیفتند. با لو رفتن این شبکه و ایجاد چتر اطلاعاتی روی آن، موساد چندین سال بیهوده دور سرخود چرخید تا نهایتا با اعلام وزارت دفاع ایران، صدای کوبیده شدن سر خود به دیوار را بشنود. 

طراحی و سپس افشای نقشه غرب به عاملیت صهیونیست‌ها برای خرابکاری در صنعت نظامی ایران، نکاتی را نشان می‌دهد:

در جنگ سایه‌ها میان ایران و رژیم‌صهیونیستی خرابکاری صنعتی به‌ویژه در تاسیسات نظامی شدت دارد. با این وجود میزان و تعداد تخریب در تاسیسات رژیم به‌شدت گسترده‌تر بوده اما صهیونیست‌ها با وجود همین سطح کمتر در مقایسه با ایران، در روندی نزولی به صفر میل کرده‌اند. انفجارهای پی‌درپی در صنایع تسلیحاتی رژیم به مشکلی مداوم برای صهیونیست‌ها بدل شده است. یک نمونه برجسته در این زمینه انفجار سهمگین تاسیسات هوافضای رژیم در حومه تل‌آویو تنها ساعاتی پس از اقدام تروریست‌ها برای دومین بار در حرم شاهچراغ بود؛ انفجاری که با وقوع در ساعت ۱:۲۰ بامداد اشاره آشکاری بر جریان داشتن روند انتقام خون سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در سال ۱۳۹۸ به شمار می‌رفت. 

آمریکا در دولت ترامپ در چهارچوب فشار حداکثری به شکل مستقیم وارد اقدامات خرابکارانه در ایران شد. تهران در این راستا ضمن انتقام از رژیم که در اوج خود باعث وقوع انفجاری عظیم در تاسیسات موشکی تومر شد، با تخریب ناو ریچارد بونهوم ضعف‌های واشنگتن را به رخ این کشور کشید. پس از آن آمریکا تنها به شکل غیرمستقیم و از طریق حمایت از رژیم در مسیر خرابکاری‌ها در ایران باقی ماند. 

مجموعه غرب به شکلی خستگی‌ناپذیر درحال اعمال تحریم و تلاش برای مسدودسازی تامین قطعات و موارد مورد نیاز صنعت تسلیحاتی ایران هستند. این اقدامات حتی در حوزه پهپادی که از قطعات و مواد ساده‌تری نسبت به حوزه موشکی استفاده می‌کند نیز وجود دارد. با این حال تداوم تلاش‌های جدی در سطح جا زدن قطعات تغییریافته‌شده به جای قطعات اصلی نشان می‌دهد غرب خود نیز به توانایی‌هایش برای مسدودسازی مسیرهای تامین ایران شک و تردید دارد. 

برای خواندن متن کامل گزارش  اینجا را بخوانید.