تاریخ : Tue 29 Aug 2023 - 02:33
کد خبر : 83900
سرویس خبری : ورزش

بدشانسی آسمان‌خراش‌ها در ثانیه‌های پایانی

بهترین شانس برد بسکتبال ایران در جام‌جهانی از دست رفت

بدشانسی آسمان‌خراش‌ها در ثانیه‌های پایانی

تیم‌ ملی بسکتبال ایران دیروز دومین بازی خود در جام‌جهانی 2023 را نیز این بار مقابل ساحل عاج با نتیجه 71 بر 69 واگذار کرد.

تیم‌ ملی بسکتبال ایران دیروز دومین بازی خود در جام‌جهانی 2023 را نیز این بار مقابل ساحل عاج با نتیجه 71 بر 69 واگذار کرد. تیم ایران بازی را در‌حالی شروع کرد که به سختی امتیاز می‌گرفت اما ملی‌پوشان خیلی زود، خودشان را در زمین پیدا کردند و بر بازی مسلط شدند به‌طوری‌که 8 امتیاز متوالی به‌دست آوردند و امتیازی به حریف آفریقایی ندادند. نتیجه کوارتر نخست 20 بر 15 به سود ایران بود. 
تیم ساحل عاج، کوارتر دوم را با تکیه بر شوت‌های 3 امتیازی آغاز کرد و موفق هم بود. هامان دمیر، سرمربی تیم ملی ایران، مثل بازی قبلی مقابل برزیل به حامد حدادی در کوارتر نخست استراحت داد و در کوارتر دوم به زمین فرستاد. با این حال بازیکنان حریف در ریباند به‌مراتب فعال‌تر و موفق‌تر بودند. حدادی در مدت کمتر از 8 دقیقه، 3 فوله و تعویض شد تا با عصبانیت زمین بازی را ترک کند. نتیجه این کوارتر 22 بر 15 بود تا نیمه نخست با برتری 37 بر 35 فیل‌ها به پایان برسد. 
تیم ایران در کوارتر چهارم، فرصت‌های زیادی برای کسب امتیاز داشت ولی در فتح حلقه ساحل عاج، موفق نبود. تیم ایران تا 13 ثانیه به پایان بازی از حریف عقب بود اما اقدام 2 امتیازی ارسلان کاظمی، برتری یک امتیازی ایران را به‌دنبال داشت. خطای بازیکنان ایران که منجر به خطای فنی سرمربی تیم ملی ایران نیز بود، برتری 17 بر 13 در این کوارتر و 71 بر 69 در مجموع دیدار را در پی داشت. تیم ایران در سومین و آخرین دیدار مرحله گروهی از ساعت 17 روز چهارشنبه به مصاف اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی و تیم شماره یک جهان خواهد رفت. هاکان دمیر، سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران پس از این شکست اظهار داشت: «ما لایق باخت نبودیم. متاسفانه این اتفاق افتاد و در لحظات حساس تصمیم‌های ما برابر حریف به نتیجه دلخواه‌مان نرسید. اما بازیکنان من تمام تلاش‌شان را کردند.» 
سرمربی ترکیه‌ای تیم ملی درباره اینکه چرا از سینا واحدی استفاده نکرد، گفت: «در هر بازی نمی‌توانیم از تمام بازیکنان استفاده کنیم. نظر من این بود که امروز گروه دیگری به تیم کمک کنند.» دمیر گفت: «من گفته بودم تلاش می‌کنیم در تمام بازی‌ها نمونه خوب‌مان را نشان دهیم و چیزی بیشتر از این نگفتم.» هاکان دمیر در مورد اعتراض شدیدش به داوری در ثانیه‌های پایانی بازی، افزود: «اشتباهات داور زیاد بود و به‌ضرر ما تمام شد. داور سرنوشت ما را عوض کرد. او اشتباه عجیب و بدی در پایان بازی داشت.»