تاریخ : Mon 28 Aug 2023 - 10:38
کد خبر : 83844
سرویس خبری : دانشگاه

مدیریت آزمایشگاه‌ها در سطح استان‌ها هیات‌عاملی می‌شود

مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

مدیریت آزمایشگاه‌ها در سطح استان‌ها هیات‌عاملی می‌شود

اداره‌کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد در آخرین اقدام خود تلاش دارد تا شبکه آزمایشگاهی خود را چابک‌تر کند. برای رسیدن به این هدف از این به بعد قرار است مدیریت آزمایشگاه‌ها و مراکز خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی در سطح استان‌ها به صورت هیات عاملی اداره شود تا بروکراسی‌ها به حداقل‌ترین حالت ممکن خود برسد و با اختیارات بیشتری کارها انجام شود.

سارا طاهری، خبرنگار گروه دانشگاه: اداره‌کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد در آخرین اقدام خود تلاش دارد تا شبکه آزمایشگاهی خود را چابک‌تر کند. برای رسیدن به این هدف از این به بعد قرار است مدیریت آزمایشگاه‌ها و مراکز خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی در سطح استان‌ها به صورت هیات عاملی اداره شود تا بروکراسی‌ها به حداقل‌ترین حالت ممکن خود برسد و با اختیارات بیشتری کارها انجام شود. 

«فرهیختگان» در این خصوص با عبدالله محمدی، مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد به گفت‌وگو پرداخت که متن آن را در ادامه می‌خوانید. 

*بحث مدیریتی آزمایشگاه‌ها و مراکز خدمات آزمایشگاهی، بحث جدیدی است که کمک می‌کند فرآیند متمرکز کردن آزمایشگاه‌ها سریع‌تر پیش رود و این اقدام جزء کارهای اصلی امسال مالی ما خواهد بود.

*در سطح استان‌ها، واحدهای مختلفی هستند که هر کدام توانمندی آزمایشگاهی خاص خود را دارند. استان در راستای ماموریت ویژه‌ای، این تجهیزات آزمایشگاهی را از نظر فیزیکی و آنهایی که امکان‌پذیر نیست به‌صورت شبکه‌ای در قالب برنامه ویژه‌ای به‌صورت تجمیع‌شده درآورده و بهره‌برداری از آن را شروع می‌کند.

*  شبکه آزمایشگاهی دانشگاه چابک‌تر می‌شود.

*برخی از آزمایشگاه‌های ما همکار سازمان محیط‌زیست هستند. مثلا واحد خوراسگان یا واحد مشهد ما با سازمان محیط‌زیست همکاری داشته که به‌عنوان مرجع آن سازمان خدمات ارائه می‌دهد.

برای خواندن متن کامل گفت‌وگو اینجا را بخوانید.