تاریخ : Sun 27 Aug 2023 - 12:29
کد خبر : 83801
سرویس خبری : ورزش

ربیعی یا نویدکیا؟ فرکی محتمل‌تر است

جانشین منصوریان احتمالا بعد از هفته چهارم انتخاب می‌شود؛

ربیعی یا نویدکیا؟ فرکی محتمل‌تر است

حتی بدبین‌ترین هوادار فولاد هم فکر نمی‌کرد روزی چنین شرایطی برای این تیم رقم بخورد و آنها حتی برای انتخاب سرمربی با چالش مواجه شوند. بعد از اینکه منصوریان به بدترین شکل ممکن از باشگاه فولاد جدا شد گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب مربی جدید آغاز شد اما شرایط برای این باشگاه خوب پیش نمی‌رود و اما و اگرهای بسیاری در راه انتخاب سرمربی فولاد وجود دارد.

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: تیم فولاد که تا فصل قبل یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود، بدترین روزهای خود را سپری می‌کند. حتی بدبین‌ترین هوادار فولاد هم فکر نمی‌کرد روزی چنین شرایطی برای این تیم رقم بخورد و آنها حتی برای انتخاب سرمربی با چالش مواجه شوند. بعد از اینکه منصوریان به بدترین شکل ممکن از باشگاه فولاد جدا شد گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب مربی جدید آغاز شد اما شرایط برای این باشگاه خوب پیش نمی‌رود و اما و اگرهای بسیاری در راه انتخاب سرمربی فولاد وجود دارد. با این حال ایجنت‌ها و دلال‌های مختلف گزینه‌های خود را به شکل مداوم به این باشگاه معرفی می‌کنند. اما نه‌فقط هیات‌مدیره باشگاه که مدیران بالادست نیز نظرات خود را در این خصوص با جدیت اعمال می‌کنند. از این‌رو فرایند انتخاب جانشین علی منصوریان به این سادگی‌ها نیست و قطعا به سرعت پیش نمی‌رود. 

پس از بازی فولاد با صنعت نفت و آن حواشی که در آن بازی رخ داد بسیاری از نزدیکان باشگاه و پیشکسوتان فولاد و حتی برخی از دوستان منصوریان از او خواستند تا دیر نشده فولاد را ترک کند و بیش از این آبروی خود را به پای این تیم و هوادارانش نریزد. منصوریان اما از روی لجبازی یا به هر دلیل دیگر ترجیح داد بماند، شکست سنگین‌تری را تجربه کند و به بدترین شکل اخراج شود. بازی با ملوان اوج بد بیاری علیرضا منصوریان بود. دریافت ۴ گل از تیمی که در کارنامه‌اش چنین سابقه‌ای نبوده، حرف و حدیث‌های زیادی به وجود آورد تا جایی که یکی از نزدیکان باشگاه فولاد به ما گفت: «واضح بود فولاد از ملوان 4 گل دریافت نمی‌کرد، عملکرد بازیکنان را دیدید. نمایش همیشگی را ارائه نکردند تا شاید شکستی دیگر مسئولان را مجبور به برکناری او کند.» 
اختلاف درون تیم، بین برخی بازیکنان بومی و چند تن از بازیکنان جدید و حتی کادر فنی نوید آن را می‌داد که منصوریان با این بازیکنان به نتیجه نمی‌رسد. درواقع این‌طور به نظر می‌رسد عدم اتحاد بین فولادی‌ها، اعتراض و دودستگی حتی در هیات‌مدیره، موجب نشد تا منصوریان از سمت خود برکنار شود. از این رو شاید بازیکنان تصمیم گرفتند خود راهکاری برای تغییر به وجود بیاورند. منصوریان برخلاف دوران بازیکنی‌اش در زمان مربیگری همواره ناکام بود و هرگز محبوب نشد. او شکست با استقلال، آلومینیوم، تراکتور، صنعت نفت و حالا فولاد را به جان خرید تا ثابت کند می‌خواهد همچنان مربی بماند اما تجربه نشان می‌دهد منصوریان هرچند فوتبالیست خوبی بود اما مربی خوبی نیست. 

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.