تاریخ : Sun 27 Aug 2023 - 02:25
کد خبر : 83775
سرویس خبری : ورزش

دمیر: برابر برزیل خوب نبودیم

شکست سنگین بسکتبال ایران در گام نخست

دمیر: برابر برزیل خوب نبودیم

تیم ملی بسکتبال ایران، ظهر دیروز، نخستین دیدار خود در جام‌جهانی 2023 را مقابل برزیل در جاکارتا برگزار کرد و مغلوب حریف خود شد.

تیم ملی بسکتبال ایران، ظهر دیروز، نخستین دیدار خود در جام‌جهانی 2023 را مقابل برزیل در جاکارتا برگزار کرد و مغلوب حریف خود شد. ترکیب شروع‌کننده بازی و نیمکت ‌نشینی حامد حدادی، نشان از تفکرات متفاوت هاکان دمیر، سرمربی ترکیه‌ای تیم ایران برای حضور در جام‌جهانی بود. تفکرات دمیر اما تا نیمه کوارتر نخست هم استحکام خود را حفظ نکرد و او مجبور به تغییر همه بازیکنان خود شد. تیم ملی تا 15 ثانیه پایانی کوارتر اول به امتیاز 10 هم نرسیده بود تا اینکه سرانجام شوت 3 امتیازی سجاد مشایخی، امتیاز 12 را برای ایران به ثبت رساند. برزیل در این کوارتر 33 بر 12 برنده شد. 
برزیلی‌ها در کوارتر دوم نیز، شجاعانه و جنگنده بازی کردند و خیلی راحت امتیاز گرفتند. در مقابل تیم ایران در توپ‌گردانی و تبدیل آن به امتیاز، ناموفق بود. ایران در کوارتر دوم نیز 13 بر 24 شکست خورد تا نیمه نخست را 25 بر 57 واگذار کرده باشد. فشار حملات برزیل در کوارتر سوم کمتر و از طرفی تلاش بازیکنان ایران برای کسب امتیاز بیشتر شد. اختلاف امتیاز ایجاد شده به حدی بود که اجازه بازی سبک‌تر را به برزیل می‌داد. کوارتر سوم نیز با برتری 25 بر 21 برزیل به پایان رسید. تیم ایران در کوارتر چهارم و پایانی نیز نتوانست اختلاف امتیاز ایجاد شده را کمتر کند و 18 بر 13 در این کوارتر و 100 بر 59 درنهایت مغلوب شد. تیم ملی ایران در بازی بعدی خود از ساعت 13:15 فردا به مصاف ساحل عاج می‌رود. هاکان دمیر، سرمربی تیم ملی بعد از این باخت گفت: «بازی خوبی برای ما نبود. تمرینات زیادی را پشت سر گذاشته بودیم اما باید بهتر بازی می‌کردیم. برزیل حریف آسانی نبود و راحت برد. همان‌طور که گفتم امتیاز‌های زیادی از دست رفت. ما باید این را بپذیریم که خوب نبودیم اما تلاش کنیم اشتباهات جبران شود تا در بازی‌های بعد بهتر شویم. این چیزی است که لازم داریم.»