تاریخ : Sat 26 Aug 2023 - 15:54
کد خبر : 83739
سرویس خبری : بین الملل

ضربه بازداشت یک هفته‌ای عکاس ایرانی به پروژه «تغییر طالبان»

«فرهیختگان»:

ضربه بازداشت یک هفته‌ای عکاس ایرانی به پروژه «تغییر طالبان»

برخی گروه‌های خاص در ایران با تلاش رسانه‌ای زیاد سعی کردند از «تغییر طالبان» بگویند و افکار عمومی را قانع کنند که حاکمان جدید افغانستان مثل گذشته خود افراطی نیستند اما با اتفاقی مثل بازداشت عکاس ایرانی در افغانستان ضربه بزرگی به این پروژه خورد.

فرهیختگان:محمد حسین ولایتی، عکاس خبرگزاری تسنیم بعد از یک هفته بازداشت به سفارت ایران در کابل تحویل داده شد. او شنبه گذشته در حالی‌که می‌خواست به تهران بیاید توسط طالبان دستگیر شده بود.

دو سال گذشته که آمریکایی‌ها مجبور به ترک خاک افغانستان شدند یک اتفاق مثبت برای همسایه شرقی ایران رخ داد ولی با جایگزینی گروه طالبان نگرانی‌ها برای بازسازی یک ساختار سیاسی رادیکال جدی شد. در دوگانه جعلی پذیرش «طرفداران آمریکا» یا «طالبان» نگاه حاکمیت ایران متفاوت بود و از تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان دفاع کرد.

برخی گروه‌های خاص اما در ایران با تلاش رسانه‌ای زیاد سعی کردند از «تغییر طالبان» بگویند و افکار عمومی را قانع کنند که حاکمان جدید افغانستان مثل گذشته خود افراطی نیستند اما با اتفاقی مثل بازداشت عکاس ایرانی در افغانستان ضربه بزرگی به این پروژه خورد و بعید است این صدا دیگر خریداری داشته باشد.