تاریخ : Sat 26 Aug 2023 - 11:55
کد خبر : 83724
سرویس خبری : ورزش

صراحتاً می‌گویم VAR به فصل جاری هم نمی‌رسد

سیدمهدی سیدعلی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

صراحتاً می‌گویم VAR به فصل جاری هم نمی‌رسد

درباره کلیت مشکلات داوری در فوتبال ایران با سیدمهدی سیدعلی، کارشناس داوری فوتبال کشورمان به گفت‌وگو پرداختیم.

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: عملکرد داوران با وجود کیفی‌سازی و اعمال برخی قوانین حمایتی در فصل جدید هم چنگی به دل نمی‌زند تا جایی که باز هم در برخی مسابقات در طی برگزاری سه هفته رقابت‌ها شاهد اعتراضاتی هستیم که از قضاوت ضعیف داوران نشات می‌گیرد. نکته دیگر اینکه درباره VAR هم فقط شاهد وعد و وعیدهای همیشگی هستیم و فعلا که خبری از تحقق این وعده‌ها و اجرا در این زمینه نیست. درباره کلیت مشکلات داوری در فوتبال ایران با سیدمهدی سیدعلی، کارشناس داوری فوتبال کشورمان به گفت‌وگو پرداختیم که متن آن را در ادامه می‌خوانید. 

*با توجه به اینکه در راستای کیفی‌سازی، تعدادی داور از رقابت‌های لیگ امسال کم شده و از آنجایی که کمیته داوران بهترین‌های خود را حفظ کرده است، انتظار می‌رفت که وضعیت حداقل از سه هفته ابتدایی پارسال بهتر باشد که این انتظار محقق نشد.

* قرار بود به خاطر آنکه کیفیت داوران بالاتر رفته و داوران بیشتر در زمین باشند تعداد آنها کم شود اما شاهد هستیم که عملا این اتفاق نیفتاده است. حداقل در دو مسابقه مهم هفته سوم شاهد آن بودیم که نتیجه بازی با اشتباهات داوری عوض شد. 

* در هر صورت با توجه به تجربه و دانشی که درخصوص موضوع پروسه  VARدارم و با آدم‌های متخصص این حوزه صحبت کرده‌ام، مطمئنا بحث آنلاین این تکنولوژی و بهره‌برداری از آن به فصل بیست‌وسوم نمی‌رسد. 

*یک امر فاجعه‌بار‌ دیگر که وجود دارد به تهیه بلیت داوران برای سفر به استان‌ها مربوط می‌شود و داوران بایست با وضعیت اسفناکی راهی استان‌هایی شوند که باید در آن قضاوت کنند. مثلا کوپال ناظمی در هفته اول در حالی راهی سیرجان شد که برای او بلیت بندرعباس تهیه کرده و داوران برای این قضاوت دو بار مسیر پنج ساعته از بندرعباس تا سیرجان را رفت و برگشت طی کردند. این چه وضعیتی است؟ 

برای خواندن متن کامل گفت‌وگو اینجا را بخوانید.