تاریخ : Sat 26 Aug 2023 - 02:10
کد خبر : 83712
سرویس خبری : ورزش

سردار رمی

آیا آزمون می‌تواند جایی در ترکیب تیم مورینیو پیدا کند؟

سردار رمی

سردار آزمون اگر‌چه در روزهای اخیر به میلان لینک شده بود و به‌نظر می‌رسید روسونری دست بالاتر را برای خرید این مهاجم ایرانی دارد، اما ناگهان روز پنجشنبه انتقالش به رم به‌سرعت در صدر اخبار قرار گرفت و عصر همان روز هم او راهی ایتالیا شد تا مراحل این انتقال را نهایی کند.

سردار آزمون اگر‌چه در روزهای اخیر به میلان لینک شده بود و به‌نظر می‌رسید روسونری دست بالاتر را برای خرید این مهاجم ایرانی دارد، اما ناگهان روز پنجشنبه انتقالش به رم به‌سرعت در صدر اخبار قرار گرفت و عصر همان روز هم او راهی ایتالیا شد تا مراحل این انتقال را نهایی کند. اگر‌چه شاید میلانی‌ها به‌دلایل مختلف تردیدهایی درباره خرید آزمون داشتند اما ژوزه مورینیو، سرمربی مشهور و باتجربه جالوروسی که قبلا هم برای خرید آزمون اقداماتی انجام داده بود این‌بار موفق شد این ستاره گلزن ایرانی را به تیمش ببرد. آزمون به نوشته رسانه‌های ایتالیایی قرار است با قراردادی قرضی که بند خرید اختیاری دارد راهی رم ‌شود و این یعنی عملکرد او در قطعی شدن انتقالش نقشی مهم و تعیین‌کننده دارد. 
آزمون در بایرلورکوزن روزهای خیلی خوبی را سپری نکرد و البته مصدومیت‌هایش در این مدت باعث شد تا نتواند همانند دوران حضورش در زنیت به روند گلزنی خود ادامه دهد. البته نباید فراموش کرد که بازی در بوندس‌لیگا تفاوت‌های بسیار زیادی با لیگ روسیه دارد و آزمون که سال‌ها در تیم‌های روسی بازی کرده بود نتوانست به‌سرعت خود را با لیگی متفاوت و سطح بالاتر هماهنگ کند. تغییر سرمربی و حضور ژابی آلونسو می‌توانست اتفاقی مثبت برای این گلزن ملی‌پوش باشد، اما او طی یک‌سال آخر دو مصدومیت نسبتا طولانی را تجربه کرد و نتوانست قابلیت‌هایش را به‌صورت کامل به سرمربی خود نشان دهد. از همان ابتدای تابستان شایعاتی شنیده می‌شد مبنی‌بر اینکه سرمربی جوان و اسپانیایی چندان تمایلی به حفظ آزمون ندارد و ممکن است او را به‌صورت قرضی یا قطعی به تیم دیگری واگذار کند. شاید اگر آزمون در تمرینات پیش‌فصل تیمش مصدوم نمی‌شد وضعیت برایش متفاوت پیش می‌رفت اما یک آسیب‌دیدگی از ناحیه عضله پا باعث شد بخش مهمی از مراحل آماده‌سازی را از دست بدهد. درنهایت در‌حالی‌که چند روز اخباری مبنی‌بر حضورش در میلان به گوش می‌رسید بالاخره به آرزویش دست یافت تا شاگرد مورینیو شود.