تاریخ : Fri 25 Aug 2023 - 14:52
کد خبر : 83675
سرویس خبری : جامعه

خروج ۶۰۰ هزار زائر از مرزهای شش‌گانه کشور به سمت عراق

وزیر کشور اعلام کرد؛

خروج ۶۰۰ هزار زائر از مرزهای شش‌گانه کشور به سمت عراق

۶۰۰ هزار زائر از ابتدای ماه صفر تاکنون از مرزهای شش گانه کشور به سمت عراق عبور کرده‌اند.

احمد وحیدی وزیر کشور، صبح جمعه در حاشیه بازدید از پایانه مسافربری برکت در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تعداد ۶۰۰ هزار نفر زائر از ابتدای ماه صفر و همزمان با آغاز همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی تاکنون از مرزهای شش گانه کشور به سمت عراق عبور کرده‌اند.

وی افزود: ۵٠ درصد از این میزان معادل ۳۰۰ هزار نفر از مرز بین المللی مهران عبور کرده‌اند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه هر لحظه به شور و شوق جمعیت زائران اربعین برای عبور از مرزها جهت تشرف به عتبات عالیات افزوده خواهد شد، ادامه داد: تلاش‌های خوبی از سوی مسئولان در راستای خدمات رسانی مطلوب به زائران با آماده سازی زیرساخت‌های لازم صورت گرفته و همه‌ها، نهادها، ایستگاه‌های صلواتی و مواکب پای کار هستند تا تردد زائران به سهولت انجام شود.

وحیدی با تاکید بر اینکه پایانه برکت برای حمل و نقل زائران در موج برگشت آماده شده است، خاطر نشان کرد: پارکینگ‌های شماره ۱ و ۲ اربعین هم به طرز چشمگیری توسعه یافته است و جهت خدمات رسانی به زائران آماده است. 

وی عنوان کرد: در اربعین سال جاری با افزایش گیت‌ها، توقف و ماندگاری زائران در گیت ‌های مرزهای مهران و زرباطیه کاهش یافته است. 

وزیر کشور افزود: از زائران گرامی تقاضا می شود با توجه به گرمای هوا، ساعات صبح و عصر را جهت عزیمت به مرزها انتخاب کرده و تا جایی که امکان دارد از تردد در ساعات ۱۲ تا ۱۶ ظهر به علت اوج گرما خودداری نمایند.

این مقام مسئول عنوان کرد: عده زیادی از زائران با ماشین های شخصی خود به مرز مهران آمده‌اند، اما تاکنون مشکلی در زمینه حمل و نقل وجود نداشته و ناوگان حمل‌و‌نقل درون و برون شهری جهت ترابری زائران نیز مدیریت شده است.

وی با اشاره به اینکه، همچنین امسال تاکسی‌های اینترنتی چون اسنپ و تپسی هم برای جابه‌جایی مسافران فعال شده‌اند، افزود: شب گذشته حجم تردد زائران از این مرز افزایش یافت که این امر باعث ایجاد وقفه‌ای کوتاه‌مدت شد اما اکنون تردد از این مرز به سهولت و بدون مشکل در جریان است.