تاریخ : Thu 24 Aug 2023 - 04:46
کد خبر : 83640
سرویس خبری : اقتصاد

بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری کلاهبرداران اینترنتی

سال گذشته میلادی رقم دزدی‌های مدرن در جهان رکورد زد، ۱۰ درصد آن در آمریکا است!

بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری کلاهبرداران اینترنتی

توسعه تکنولوژی در عصر مدرن علاوه‌بر مزیت‌های فراوان، مخاطراتی چون کلاهبرداری‌های اینترنتی را نیز داراست. در دنیایی که روزبه‌روز استفاده از اینترنت و فضای مجازی افزایش می‌یابد و بیشتر افراد به‌دنبال این هستند که اغلب کارهای روزانه خود را به‌صورت غیر‌حضوری انجام دهند، سوءاستفاده سودجویان از این اتفاق فضا را برای مردم نا‌امن کرده است.

فرهیختگان:  توسعه تکنولوژی در عصر مدرن علاوه‌بر مزیت‌های فراوان، مخاطراتی چون کلاهبرداری‌های اینترنتی را نیز داراست. در دنیایی که روزبه‌روز استفاده از اینترنت و فضای مجازی افزایش می‌یابد و بیشتر افراد به‌دنبال این هستند که اغلب کارهای روزانه خود را به‌صورت غیر‌حضوری انجام دهند، سوءاستفاده سودجویان از این اتفاق فضا را برای مردم نا‌امن کرده است. این موضوع لزوم اتخاذ سیاست‌های مختلف برای حفظ امنیت در فضای اینترنت را الزامی می‌کند. همچنین از همه مهم‌تر، تقویت آگاهی و اطلاع‌رسانی برای عموم مردم است که در دام سودجویان نیفتند. آمار و ارقام نشان می‌دهد این موضوع مختص ایران نبوده و حتی در کشورهایی همچون آلمان و آمریکا و اغلب کشورهای اروپایی که کشورهای پیشرویی در حوزه امنیت سایبری هستند، انواع کلاهبرداری‌ها وجود دارد که باعث شده شهروندان این کشورها سالانه میلیاردها دلار از دارایی خود را از دست بدهند. طبق گزارش‌های جهانی، در سال 2022 رقم کلاهبرداری‌ها به شکل‌های مختلف در جهان به حدود 100 میلیارد دلار می‌رسد، رقمی که طبق گزارش FBI فقط 10.3 میلیارد دلار از آن مربوط به کشور آمریکا بوده است. 

در آمریکا براساس گزارشی که FBI در اواخر مارس منتشر کرد، آمریکایی‌ها طی سال گذشته میلادی 10.3 میلیارد دلار به‌دلیل انواع کلاهبرداری‌های اینترنتی از دست دادند. براساس گزارش سالانه FBI این کلاهبرداری، بالاترین میزان در پنج سال گذشته بوده است. همچنین طبق گزارش آمارهای مرکز جرایم اینترنتی FBI سال گذشته روزانه بیش از 2000 شکایت درخصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی انجام شده است. طبق گزارش این اداره، بیشترین جرایم گزارش شده، مربوط به فیشینگ با 301 هزار مالباخته بوده است. در این گزارش اعلام شده کلاهبرداری‌ها عمدتا افراد مسن را هدف قرار می‌دهند. در‌مجموع سالمندان 3.1 میلیارد دلار به‌دلیل کلاهبرداری‌های اینترنتی در سال 2022 از دست داده‌اند که بیشترین ضرر را در بین هر گروه سنی دارد. 

برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا را بخوانید.