تاریخ : Tue 22 Aug 2023 - 13:09
کد خبر : 83517
سرویس خبری : ورزش

به تیم ملی در جهانی صربستان خوشبینم

علیرضا رضایی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

به تیم ملی در جهانی صربستان خوشبینم

پس از پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان برای بررسی عملکرد نمایندگان کشورمان در اردن، شرایط کشتی ایران در دنیا، شانس تیم ملی کشتی بزرگسالان برای قهرمانی در رقابت‌های جهانی صربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو 2022 با علیرضا رضایی به گفت‌وگو پرداختیم.

مهدی منصرف، خبرنگار:رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان اواخر هفته گذشته در امان اردن برگزار شد و درنهایت تیم کشتی جوانان کشورمان با کسب 4 مدال طلا، 2 نقره، یک برنز و کسب 165 امتیاز با شایستگی بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد. پس از تیم کشورمان، آمریکا با کسب 152 امتیاز و هندوستان با 102 امتیاز دوم و سوم شدند تا بار دیگر شایستگی کشتی ایران به دنیا اثبات شود. 
در این مسابقات علاوه‌بر فاصله 13 امتیازی تیم کشورمان با یانکی‌ها از لحاظ مدالی نیز کشتی‌گیران کشورمان موفق به کسب 4 مدال طلا شدند و آمریکا به‌عنوان نزدیک‌ترین رقیب کشورمان به 2 مدال طلا دست پیدا کرد و 4 مدال طلای دیگر نیز بین کشورهای روسیه، ژاپن، فرانسه و هند تقسیم شد. 
بعد از قهرمانی تیم کشتی آزاد جوانان کشورمان تیم کشتی فرنگی نیز با اقتدار به مقام قهرمانی جهان رسید تا پرونده درخشان کشتی ایران با کسب 8 عنوان قهرمانی جهان و آسیا در دو رده سنی نوجوانان و جوانان و در دو بخش آزاد و فرنگی با بهترین شکل ممکن بسته شود. 
پس از پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان برای بررسی عملکرد نمایندگان کشورمان در اردن، شرایط کشتی ایران در دنیا، شانس تیم ملی کشتی بزرگسالان برای قهرمانی در رقابت‌های جهانی صربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو 2022 با علیرضا رضایی به گفت‌وگو پرداختیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با دارنده مدال نقره المپیک 2004 یونان، برنز قهرمانی جهان 2003 و قهرمان بازی‌های آسیایی 1998 بانکوک و دو طلای قهرمانی آسیا و سرمربی پیشین تیم‌های جوانان و امید را در متن زیر بخوانید. 

*عملکرد و نتایج بچه‌های خیلی خوب بود و واقعا بچه‌ها کشتی‌های خوبی گرفتند، سه، چهار نفر از کشتی‌گیران ما کشتی‌هایی در حد بزرگسالان گرفتند و نشان دادند رقابت‌های رده سنی جوانان برای آنها کوچک است و به‌زودی در صف مدعیان بزرگسالان قرار خواهند گرفت. 

* اضافه وزن یکی از معضلات و مشکلات کشتی‌گیران به‌خصوص در سبک وزن است و این معضل در وزن‌های پایین نمود بیشتری دارد و در این مسابقات خود را نشان می‌دهد.

* توقع از کشتی وجود دارد، اما ضمن اینکه نمی‌شود این توقع را نادیده گرفت باید کاری کرد که این بار کم شود. قطعا نفراتی که از مسابقات جهانی در این رویداد شرکت می‌کنند تحت فشار هستند و امیدوارم با شرایط روحی و روانی مطلوبی وارد این مسابقات و از بار فشار روانی آنها حداقل کم شود. 

* زارع یکی از بخت‌های اول سنگین وزن است و این را برای اینکه بار روحی‌اش را زیاد کند نمی‌گویم، بلکه به‌عنوان کسی که در سنگین وزن کشتی گرفتم و سابقه مربیگری در تیم ملی در رده‌های مختلف را داشتم می‌گویم. امیرحسین درحال‌حاضر شرایطش از بقیه مدعیان بهتر است. 

برای خواندن متن کامل گفت‌وگو اینجا را بخوانید.