تاریخ : Tue 22 Aug 2023 - 12:29
کد خبر : 83514
سرویس خبری : ورزش

مخالفت با جدایی اسدبیگی؛ فرجی در آستانه جدایی

گل‌محمدی جانشین عبدی را مشخص کرد

مخالفت با جدایی اسدبیگی؛ فرجی در آستانه جدایی

پرسپولیس از عصر روز گذشته تمرینات تاکتیکی خود را برای دیدار با ذوب‌آهن آغاز کرد. شاگردان ربیعی حریف هفته سوم سرخپوشان هستند که همواره تقابل یحیی گل‌محمدی و محمد ربیعی جالب توجه بوده است. از این جهت که هر دو مربی اعتقاد و علاقه زیادی به فوتبال مالکانه دارند و از این رو هر زمان تیم‌های این دو مربی مقابل هم قرار گرفته‌اند خیلی سخت به یکدیگر فرصت گلزنی داده‌اند.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش:پرسپولیس از عصر روز گذشته تمرینات تاکتیکی خود را برای دیدار با ذوب‌آهن آغاز کرد. شاگردان ربیعی حریف هفته سوم سرخپوشان هستند که همواره تقابل یحیی گل‌محمدی و محمد ربیعی جالب توجه بوده است. از این جهت که هر دو مربی اعتقاد و علاقه زیادی به فوتبال مالکانه دارند و از این رو هر زمان تیم‌های این دو مربی مقابل هم قرار گرفته‌اند خیلی سخت به یکدیگر فرصت گلزنی داده‌اند. هرچند ربیعی اولین فصل حضورش در ذوب‌آهن را سپری می‌کند و قطعا زمان می‌برد تا این تیم بتواند فوتبال دلخواه سرمربی‌اش را ارائه دهد. در حال حاضر امید عالیشاه تنها بازیکنی از جمع سرخپوشان است که به‌طور اختصاصی به تمرین می‌پردازد اما بعید است مشکلی برای همراهی تیمش در بازی روز پنجشنبه داشته باشد و در سوی مقابل نیز کمال کامیابی‌نیا به دلیل مصدومیت نمی‌تواند مقابل تیم سابقش به میدان رود. اتفاقی که شاید خود کمال هم از آن استقبال می‌کند. 

دغدغه مالی، مشکل عمده سرخپوشان
همچنان سوژه اصلی تمرینات پرسپولیس مسائل مالی است. از شروع دوباره لیگ شاگردان یحیی درگیر این موضوع بوده‌اند و هر روز نیز از طریق مدیر و اطرافیان تیم پیگیر این مساله هستند. البته از باشگاه به اطلاع سرخپوشان رسانده‌اند که حداقل تا زمان عقد قرارداد با اسپانسر نمی‌توانند به آنها پرداختی داشته باشند و تا پایان این هفته فقط روی پاداش برد بازی با تراکتور حساب کنند. در این بین بیشتر بازیکنانی که قراردادشان زیاد نیست با مشکل مالی مواجه بوده و مشکلات خود را با کاپیتان‌ها در میان می‌گذارند. 

تیم امید، مشکل جدید پرسپولیس
تیم امید برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک 2024 در فیفادی شهریورماه راهی ازبکستان می‌شود و رضا عنایتی فعلا خواستار حضور سه بازیکن پرسپولیس در این اردو شده است. حتی احتمال افزایش تعداد نفرات دعوت‌شده از سرخپوشان به این اردو نیز هست. محمد عمری، یاسین سلمانی و محمد‌مهدی احمدی سه بازیکنی هستند که در لیست عنایتی قرار دارند. در این بین میلاد سورگی، بازیکن جوان و زیر 21 سال پرسپولیس هم توجه عنایتی را به خود جلب کرده و شاید در اردوی پیش‌رو نیز دعوت شود. بازی‌های آسیایی هم از اواخر شهریور ماه آغاز می‌شود، در حالی که پرسپولیس اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا را اواخر شهریور برگزار می‌کند. بعد از آن هم بازی‌های لیگ ادامه پیدا خواهد کرد که دربی نیز در آن مقطع خواهد بود. با این تفاسیر پرسپولیس نمی‌تواند از این نفرات ملی‌پوش امید خود بهره ببرد. مساله‌ای که یحیی گل‌محمدی هنوز با آن موافقت نکرده است. در این مورد قرار است یحیی با رضا عنایتی صحبت کرده و به نتیجه لازم برسند. ضمن اینکه طبق شنیده‌ها یکی از خواسته‌های سلمانی قبل از حضورش در پرسپولیس این بوده که جایگاهش در تیم امید حفظ شده و بتواند این تیم را در بازی‌های آسیایی هانگژو همراهی کند. شاید تنها مشکل یحیی، عمری باشد که یکی از بازیکنان تقریبا مهم سرخپوشان هم به حساب می‌آید. 

جانشین عبدی از دل تیم آمد
تقریبا یک ماه پیش به این مورد اشاره داشتیم که یحیی گل‌محمدی در نظر دارد یکی دو پدیده دیگر در این فصل رو کند. اتفاقی که فصل پیش در مورد محمد عمری رخ داد. یکی از نفرات مدنظر سرمربی قرمزها میلاد سورگی است که با درخشش در بازی‌های دوستانه پرسپولیس توانسته توجه یحیی را به خود جلب کند. بازیکنی که اخیرا باشگاه پرسپولیس به خواسته سرمربی‌اش قرارداد پنج ساله با او امضا کرد. اما چند روزی است که یحیی از این بازیکن به‌عنوان مهاجم نوک استفاده می‌کند. البته پست اصلی سورگی وینگر و پشت مهاجم است ولی به خاطر فیزیک بدنی خوبی که دارد توانسته در نوک خط حمله سرخپوشان هم بازی کند. در واقع یکی از دلایلی که یحیی حاضر شد به راحتی مجوز جدایی مهدی عبدی را صادر کند، عملکرد خوب سورگی در تمرینات سرخپوشان و در پست جدیدش بوده است. سورگی در بازی با تراکتور هم برای دقایقی کوتاه به میدان آمد، در حالی که مهدی عبدی تمام 90 دقیقه را در حسرت بازی کردن بود. حالا قرار است سورگی رقیب شهاب زاهدی برای بازی در نوک خط حمله باشد. برخی از بازیکنان پرسپولیس سبک بازی سورگی را با طارمی مقایسه می‌کنند و اعتقاد دارند که او این توانایی را دارد که راه ستاره بوشهری سابق پرسپولیس را ادامه دهد. 


2 مشتری برای مدافع پرسپولیس
بعد از جدایی مهدی عبدی از پرسپولیس تعدادی دیگر از بازیکنان این تیم هم مشتریان زیادی در تابستان پیدا کرده‌اند. در این میان دو باشگاه فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان رسما خواهان فرشاد فرجی شده و حتی رضایت این بازیکن را هم جلب کرده‌اند. در این میان گل‌محمدی هم به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده فرجی فقط قرضی می‌تواند برود و برای اینکه این اتفاق رخ دهد او باید قراردادش را یک فصل دیگر تمدید کند. این بازیکن تا پایان این فصل با سرخپوشان قرارداد دارد و در این شرایط قرضی نمی‌تواند راهی تیم دیگر شود. از طرفی او زمانی قراردادش را تمدید خواهد کرد که باشگاه پرسپولیس بتواند خواسته مالی‌اش را برآورده سازد. در این بین طرفین هنوز در حال چانه‌زنی با یکدیگر هستند. آنچه مشخص است ظرف همین روزها تکلیف فرجی با پرسپولیس مشخص خواهد شد. اگر قرارداد او تمدید شود آن وقت به احتمال زیاد به صورت قرضی راهی یکی از دو تیم فولاد یا گل‌گهر خواهد شد. ناگفته نماند که خود او هم به این نتیجه رسیده که در حضور کنعانی، پورعلی‌گنجی و گولسیانی، شرایط سختی برای حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس را خواهد داشت و به این خاطر به دنبال تغییر وضعیت خود است. فرجی از قرارداد 5 میلیاردی خود در پرسپولیس هم رضایت ندارد و یکی از دغدغه‌هایش نیز همین مساله است. 

مخالفت یحیی با انتقال اسدبیگی به سپاهان
سپاهان بعد از اینکه محمد کریمی و امید نورافکن را از دست داد، در پست هافبک دفاعی به دنبال این است تا سینا اسدبیگی را به خدمت بگیرد. در سوی دیگر باشگاه فولاد هم سخت خواهان جذب اسدبیگی شده است. یحیی در جریان این موضوع قرار گرفته و مخالفت خودش را با رفتن اسدبیگی اعلام کرده است. سرمربی پرسپولیس تاکید کرده برای این فصل روی اسدبیگی حساب کرده و موافق جدایی او حتی به صورت قرضی هم نیست. هر‌چند ترافیک در خط هافبک پرسپولیس همچنان سنگین است و اسدبیگی فقط در بازی اول چهار، پنج دقیقه فرصت بازی پیدا کرد. با این تفاسیر باز هم نمی‌شود گفت که ماندن اسدبیگی در جمع سرخپوشان قطعی است. او دو فصل دیگر(با احتساب این فصل) با پرسپولیس قرارداد دارد و این باشگاه می‌تواند او را به تیم دیگری قرض دهد.