تاریخ : Mon 21 Aug 2023 - 12:09
کد خبر : 83456
سرویس خبری : سیاست

کنعانی: سقف زمان اجرای توافق اخیر با آمریکا ۲ ماه است

نشست امروز سخنگوی وزارت خارجه؛

کنعانی: سقف زمان اجرای توافق اخیر با آمریکا ۲ ماه است

توضیحات کنعانی در خصوص روابط با آمریکا. وی گفته که مذاکره مستقیم با آمریکا نداریم. سخنگوی وزارت خارجه همچنین توضیحاتی در مورد مذاکرات با کشورهای همجوار ارائه داد.

گزارشی از آنچه که در نشست امروز کنعانی در مورد تبادل زندانی و آزاد سازی دارایی ایران مطرح شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد روند کنونی تبادل زندانیان و آزادسازی پول های ایران در کره جنوبی و این که این روند چه میزان طول خواهد کشید، گفت:«بازه زمانی مشخص شده در این ارتباط از سوی  مقامات ذیربط حداکثر تا سقف دو ماه در نظر گرفته شده بود  و  در این مسیر توافق شکل گرفت.» کنعانی تصریح کرد : «خوشبین هستیم  که در بازه زمانی مشخص شده روند انتقال پول های ایران  انجام شود و براساس اطلاعی که داریم مبتنی بر توافق انجام شده، کار در روند خوبی در حال انجام است.»

 او گفت:«مذاکرات غیر مستقیمی بین ایران و آمریکا  صرفا در چارچوب  مذاکرات تعریف شده ، انجام شده است. این مذاکرات در ارتباط با تبادل زندانیان و رفع انسداد دارایی‌های ایران و انجام مذاکرات رفع تحریم‌ها بوده است.»کنعانی در بخشی دیگر از صحبت های خود در این نشست مطبوعاتی تاکید کرد : علاوه بر آزادی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی،  روند انتقال بخش دیگری از دارایی‌های ایران در عراق نیز به تدریج شروع شده است و بخشی از آن نیز منتقل شده است.

وی همچنین درمورد روابط ایران با کشورهای همسایه گفت:«سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین اعلام کرد که ایران در نشست مسکو که در ارتباط با موضوع افغانستان در مهرماه برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد .» وی گفت :«تا آنجا که اطلاع داریم دولت میزبان ، از هیات طالبان نیز برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آورده است.»سخنگوی وزارت امور خارجهدر مورد روابط با عربستان گفت : «به زودی استقرار سفرای ایران و عربستان در ریاض و تهران انجام می شود .وی گفت : سفیر ایران در عربستان طی روزهای آینده در سفارت کشورمان در ریاض مستقر خواهد شد.»