تاریخ : Tue 15 Aug 2023 - 15:01
کد خبر : 83216
سرویس خبری : جامعه

جریمه خشک کردن درختان ولیعصر پرداخت نشده است

شهرداری تهران اعلام کرد؛

جریمه خشک کردن درختان ولیعصر پرداخت نشده است

قطع درختان خشک شده در طولانی‌ترین خیابان ایران درخت کشی نیست بلکه با درختان «روتبال چنار» (قابل جابجایی) جایگزین میشوند.

شهردار منطقه یک تهران: هنوز جریمه خشک کردن عمدی درختان در خیابان ولیعصر (عج) پرداخت نشده است. ما هم برای مالک پایان کار و مجوز انشعابات را صادر نکرده‌ایم. به همه مناطق تاکید شده است که درختان خشک را شناسایی و نسبت به رفع خطر آنها اقدام کنند. درختان خیابان ولیعصر (عج) هم که خشک شده‌اند حذف خواهند شد. خشک شدن درختان چنار طولانی‌ترین خیابان ایران، قطع آنان و جایگزینی با درختان جدید هرچند وقت یکبار به صدر اخبار شهری کشانده می‌شود؛ در تازه ترین ماجرا هم کلیپی با عنوان درخت کُشی در خیابان ولیعصر(عج) وایرال شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک در خصوص جزئیات بیشتر این موضوع گفت:
حسب دستور سازمان بوستان‌ها مقرر شد که درختان خشکی که در سامانه نهال ثبت و امور مربوط به کمیسیون ماده ۷ آنها انجام شده به فوریت از سطح شهر جمع‌آوری شوند تا با آغاز فصل پاییز و معتدل شدن هوا کاشت مجدد و جوان‌سازی درختان انجام شود. اینکه قطع درختان شبانه انجام شده دلیل بر مخفی کاری نیست بلکه به این دلیل است که خیابان ولیعصر(عج) در شب خلوت است و خطر قطع درخت در این زمان کمتر است. درمورد موضوع ثبت میراثی بودن خیابان ولیعصر(عج) و لزوم مجوز میراث برای اقدام در این خیابان که در برخی رسانه‌ها مطرح شده، ممکن است خود خیابان ولیعصر(عج) بحث میراثی داشته باشد اما درختان خشک آن که جزو میراث حساب نمی‌شوند. باید کاشت درختان روتبال چنار(قابل جابجایی) جهت جایگزینی و جوان سازی شروع شود، برای این کار تعدادی درخت تهیه کردیم که در انبار فضای سبز منطقه موجود است و سازمان بوستان‌ها هم برای جبران کسری درخت اعلام آمادگی کرده است.

منبع: ایرنا