تاریخ : Sun 13 Aug 2023 - 20:14
کد خبر : 83106
سرویس خبری : جامعه

درهای حرم بسته شد

حادثه تروریستی شاه چراغ /2

درهای حرم بسته شد

شامگاه امشب یکشنبه ۲۲ مرداد در پی حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)، درهای این حرم مطهر بسته شد.

حدود ساعت ۱۹ شامگاه امشب یکشنبه ۲۲ مرداد فردی مسلح با اسلحه در حرم مطهر شاه چراغ تیراندازی کرد.  در حال حاضر درب‌های حرم بسته شده و کل اطراف این حرم مطهر تحت کنترل نیروهای امنیتی برای یافتن تروریست متواری است. اخبار اولیه حاکی از حضور ۲ تروریست در این حادثه تروریستی است.

در تماس با برخی منابع گزارش داده شد که تا این لحظه ۲ نفر در این حمله تروریستی به شهادت رسیده‌اند. با این حال چند تن دیگر از هموطنان نیز در این حادثه مجروح شده‌اند. احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد ولی تا این لحظه تعداد شهدای بالاتر تایید نشده است.

گروهک تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. 

رئیس کل دادگستری فارس: «بازجویی اولیه از تروریست دستگیر شده در حال انجام است. هفت نفر تا الان زخمی و تحت مداوا هستند و اوضاع کاملاً تحت کنترل است و نیروهای امنیتی در منطقه حاضر هستند.»

فرمانده سپاه استان فارس: «تروریستِ دستگیرشده یک اسلحه و ۸ خشاب همراه داشته است. صحبت‌هایی شده که افراد دیگری هم بوده‌اند اما باید بررسی شود. چیزی که برای ما مشخص است این است که یک نفر از بیرون شروع به تیراندازی کرده و وارد راهرو شده و بعد دستگیر شده است.»

وزیر کشور در تماس با استاندار فارس، دستور فوری جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد.
وحیدی تاکید کرد تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام شده بعمل آورند و رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به فوریت در دستور کار قرار دهند.

معاون سیاسی استاندار فارس: «عامل حمله، از عناصر تکفیری بوده است.»
الجزیره به نقل از منابع آگاه اعلام کرد تابعیت عامل حمله، ایرانی نیست.

دارابی، مدیر اورژانس شهرستان شیراز: «هشت نفر مجروح؛ یک نفر در اتاق عمل است. به عبارت دیگر ۵ نفراز مجروحان در بیمارستان نمازی و ۳ نفر در بیمارستان مسلمین هستند.»

استاندار فارس: «۲ مجروح حمله تروریستی شاهچراغ(ع) در اتاق عمل هستند و حال عمومی بقیه نسبتا خوب است.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز: «حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ۷ مجروح داشت. ۴ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند و ممکن است نفر پنجم نیز به عمل احتیاج پیدا کند.»

او در ادامه افزود: «حال دو نفر دیگر خوب است و احتیاجی به عمل ندارند. مجروحان یک نفر خانم و ۶ نفر آقا هستند. میانگین سنی مجروحان از ۱۸ تا ۴۵ سال است.»

مردم اخبار موثق و درست را از طریق رسانه های رسمی دنبال کرده و به اخبار جعلی شبکه های مجازی توجه نکنند.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.