تاریخ : Sat 12 Aug 2023 - 09:10
کد خبر : 83006
سرویس خبری : جهان شهر

ته کشیدن سرباز در رژیم

معافیت و فشار ناشی از سربازگیری بر جمعیتی محدود کار را به میدان‌داری زنان در ارتش رژیم رسانده است

ته کشیدن سرباز در رژیم

رسانه‌های عبری از اعزام یگان‌های شامل تعداد گسترده از زنان به این منطقه خبر می‌دهند.

سیدمهدی طالبی، خبرنگار گروه بین الملل:وضعیت ارتش رژیم به‌شدت بحرانی است. نیروهای آن درحال ریزش و ماموریت‌های آن درحال افزایشند. رژیم در میانه نافرمانی و استنکاف از خدمت نظامیان ذخیره و با تهدیداتی از جانب مصر برای نخستین بار پس از سه دهه مواجه شده است.

نشانه‌های وخامت اوضاع ارتش 

در حال حاضر ارتش رژیم به وضعیت وخیمی دچار شده است و بر همین اساس رویای صهیونیسم نیز در شیب نزولی خود با سرعتی خیره‌کننده‌‌ حرکت می‌کند. 

برخی از نکات درخصوص وخامت اوضاع امنیتی رژیم؛

در جمعیت رژیم، به جز معدودی از جمعیت فلسطینی دروزی مذهب، فلسطینیان و صهیونیست های خارج شده از فلسطین اشغالی از دایره سربازگیری رژیم خارج هستند. با این‌حال این زنجیره درحال گسترش است. حریدی‌ها اخیرا به دنبال گسترش و تثبیت معافیت از خدمت نظامی هستند و چپ‌گرایان سکولار نیز با تمرد از خدمت، به این صف پیوسته‌اند.

فلسطینیان 2 میلیون نفر، صهیونیست‌های خارج‌شده از فلسطین اشغالی 2 میلیون نفر، راست‌گرایان مذهبی یا حریدی‌ها یک میلیون نفر و چپ‌گرایان سکولار نیز در حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارند. با کسر مجموع جمعیت این 4 گروه که روی هم تقریبا 7 میلیون نفر از جمعیت 9 میلیون نفری رژیم را شامل می‌شوند، جمعیت باقی‌مانده چیزی در حدود 2 میلیون نفر می‌شود. رژیم هم‌اکنون دارای 641 هزار و 500 نیروی نظامی است که پیش‌تر آنان را از 4 تا 5 میلیون نفر جمعیت خود تامین می‌کرده است.

مورد بعد اینکه به گزارش هاآرتس، در برابر تلاش حریدی‌ها برای معافیت از خدمت اعضای جامعه‌شان، صدها زن جنبش جدیدی با نام «جبهه مادران» به راه انداخته‌اند، اعضای این جنبش با تجمع در برابر مرکز جذب نیروی ارتش رژیم‌صهیونیستی به مقامات رژیم تاکید کردند: «فرزندان ما نیز باید همانند فرزندان حریدی‌ها از انجام خدمت وظیفه معاف شوند.»

از طرفی خروج هیچ گروهی از ارتش به اندازه خروج چپ‌گرایان سکولار زیان‌بار نیست زیرا بخشی از نیروهای ذخیره شاخه‌های تخصصی ارتش مانند نیروی هوایی و یگان‌های سایبری و اطلاعاتی را اعضای این گروه تشکیل می‌دهند.

رژیم همزمان با کاهش ورودی‌ها به ارتش به دلیل اختلافات، به دلیل بروز مخاطرات امنیتی با افزایش نیاز به نیرو نیز مواجه شده است.

بطور کلی شدت نیازهای امنیتی رژیم از یک سو و رقابت‌های داخلی میان آنها باعث شکل‌گیری گروه‌های مسلح متعددی در رژیم شده است...ادامه مطلب