تاریخ : Sat 12 Aug 2023 - 07:00
کد خبر : 82993
سرویس خبری : ورزش

تکرار نتایج ووشو در بازی‌های آسیایی گذشته اتفاق درخشانی است

صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: فکر می‌کنم اختلاف وزیر ورزش سابق با ووشو شخصی نبود

تکرار نتایج ووشو در بازی‌های آسیایی گذشته اتفاق درخشانی است

به دنبال تغییر و تحولات وزارت ورزش و جوانان و انتخاب کیومرث هاشمی به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه در هفته گذشته، شاهد حضور نفر اول نهاد تصمیم‌گیر ورزش کشور همراه با مسئولان کمیته ملی المپیک در نخستین روزهای فعالیت در اردوی رشته‌های پرامید ورزش کشور در بازی‌های آسیایی بودیم و روزهای پنجشنبه و جمعه، کاراته و ووشو میزبان مسئولان ورزش کشور بودند.

مهدی منصرف، خبرنگار:به دنبال تغییر و تحولات وزارت ورزش و جوانان و انتخاب کیومرث هاشمی به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه در هفته گذشته، شاهد حضور نفر اول نهاد تصمیم‌گیر ورزش کشور همراه با مسئولان کمیته ملی المپیک در نخستین روزهای فعالیت در اردوی رشته‌های پرامید ورزش کشور در بازی‌های آسیایی بودیم و روزهای پنجشنبه و جمعه، کاراته و ووشو میزبان مسئولان ورزش کشور بودند. امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو که در دوران حضور حمید سجادی در وزارت ورزش و جوانان اختلافات بسیاری با وزیر سابق داشت، در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از حضور مسئولان ورزش کشور، گلایه‌های ملی‌پوشان نسبت به امکانات و شرایط ووشو در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو صحبت کرد که در زیر می‌خوانید. 

*مدت طولانی بود که مقام عالی وزارت ورزش برای بازدید در آکادمی ملی ووشو و اردوهای تمرینی تیم ملی حضور پیدا نکرده بودند که با تغییر مدیریت در مجموعه وزارت ورزش و حضور کیومرث هاشمی به‌عنوان سرپرست این اتفاق افتاد. ایشان به همراه محمود خسروی‌وفا در کمپ تیم‌های ملی حضور پیدا کردند. ما این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم. بچه‌ها این توقع را داشتند و این حداقل حضور می‌تواند باعث دلگرمی و تشویق ملی‌پوشان برای حضور پرقدرت در میادین بین‌المللی شود. 

*فکر می‌کنم اختلاف شخصی نبود و مجموعه خانواده ووشو شرایط سختی را پشت سر گذاشت. به‌خصوص در کمک‌های اقتصادی می‌توانست در برنامه‌ریزی‌های ما خلل جدی وارد کند، اما همت و تلاش مضاعفی شد و توانستیم برنامه خود را پرقدرت ادامه بدهیم و نتیجه آن برای نمونه کسب قهرمانی جهان در بخش جوانان بود. 

*آکادمی ووشو حدود 12 سال پیش ساخته شده است. آن زمان با توجه به نیازهای روز و ظرفیت‌هایی که ووشو داشت خیلی آکادمی به‌روز و مناسبی بود و تاکنون هم توانسته بخش اعظم نیازهای ما را پوشش بدهد اما با حضور مجموعه کوراش در مجموعه ووشو و از طرفی همزمانی مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی برای اولین بار در یک سال با حجم زیادی از ورزشکاران ملی‌پوش روبه‌رو هستیم. برای بازی‌های آسیایی 20 ورزشکار اعزام خواهیم کرد و فکر می‌کنم جزء پرتعدادترین رشته‌های ورزشی هستیم....ادامه مطلب