تاریخ : Sat 12 Aug 2023 - 09:45
کد خبر : 82992
سرویس خبری : ورزش

پرسپولیس در ایجاد موقعیت مشکل دارد

محسن ربیع‌خواه در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: اتحاد رمز موفقیت استقلال است

پرسپولیس در ایجاد موقعیت مشکل دارد

هفته اول رقابت‌های لیگ برتر برگزار شد و چند نتیجه جالب توجه در این هفته رقم خورد.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش:هفته اول رقابت‌های لیگ برتر برگزار شد و چند نتیجه جالب توجه در این هفته رقم خورد. از شکست سه بر یک تراکتور مقابل سپاهان گرفته تا برتری سه بر صفر استقلال مقابل صنعت نفت و همچنین شکست سنگین فولاد در سیرجان. نتایجی که نشان داد لیگ پرگلی را پیش رو خواهیم داشت. البته اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند و مربیان لیگ برتری روی به بازی بسته و دفاعی نیاورند. اما نکته منفی هفته ابتدایی مسابقات هم برگزاری بازی پرسپولیس و آلومینیوم در ورزشگاه خالی از تماشاگر ورزشگاه آزادی بود. اتفاقی عجیب که به خاطر آماده نبودن سکوهای ورزشگاه آزادی برای میزبانی از تماشاگران رخ داد و به نظر می‌آید چند هفته دیگر این روند ادامه داشته باشد. اما درمورد بازی‌های هفته ابتدایی لیگ بد ندیدیم گفت‌وگویی با محسن ربیع‌خواه داشته باشیم؛ بازیکن سابق پرسپولیس که به خاطر مصدومیت شدید مجبور به خداحافظی زودهنگام از مستطیل سبز شد و به شغل مربیگری روی آورد. ربیع‌خواه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» راجع‌به کیفیت بازی‌های هفته اول و تیم‌های مدعی صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.

* «به عقیده من هفته اول مسابقات در سطح کیفی خوبی برگزار شد و تیم‌ها را آماده و سرحال دیدم. مشخص بود که اکثر تیم‌ها تمرینات آماده‌سازی خوبی را پشت سر گذاشته بودند و بازی‌های جانداری را به نمایش گذاشتند. امیدوارم این روند را همچنان در هفته‌های بعد هم ببینیم و تماشاگران در شهرهای مختلف از تماشای بازی‌ها لذت ببرند. البته که باید چند هفته از لیگ بگذرد تا بهتر بشود تیم‌ها را از هر نظر ارزیابی کرد اما برای هفته اول بازی‌ها از نظر فنی راضی‌کننده بود.»

*هافبک سال‌های نه‌چندان دور پرسپولیس درخصوص بازی این تیم با آلومینیوم اراک اظهار داشت: «این بازی اگرچه یک گل داشت اما می‌توانست پرگل‌تر باشد. از این جهت که هر دو تیم مخصوصا تیم میهمان چند موقعیت خوب گلزنی را از دست دادند. پرسپولیس به خاطر حفظ اکثر نفرات تیمش، هماهنگ و منسجم نشان داد. این تیم همچنان در مالکیت توپ خیلی خوب عمل می‌کند اما عجیب بود که در ایجاد موقعیت مشکل داشتند و مهاجمان جز دو سه صحنه خوب تغذیه نشدند. از تیمی با این درصد بالای مالکیت توپ انتظار می‌رود که در ایجاد فرصت گل هم خیلی بهتر از اینها عمل کند. شاید به خاطر این بود که پرسپولیس دوران آماده‌سازی سنگینی را پشت‌سر گذاشته و چند هفته باید بگذرد تا آن شادابی و نشاط لازم را در بازی‌های خود پیدا کنند.»...ادامه گفتگو