تاریخ : Thu 10 Aug 2023 - 07:30
کد خبر : 82909
سرویس خبری : سیاست

برای حضور در پیش‌ثبت‌نام انتخابات لیست تهیه کرده‌ایم

سعید نورمحمدی، سخنگوی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

برای حضور در پیش‌ثبت‌نام انتخابات لیست تهیه کرده‌ایم

انتخابات جبهه اصلاحات و انتخاب شدن آذر منصوری به‌عنوان رئیس این جبهه منجر به بروز برخی اختلاف‌نظرها در میان احزاب مختلف اصلاح‌طلب شد.

انتخابات جبهه اصلاحات و انتخاب شدن آذر منصوری به‌عنوان رئیس این جبهه منجر به بروز برخی اختلاف‌نظرها در میان احزاب مختلف اصلاح‌طلب شد. این اختلافات اما اکنون درباره شرکت یا عدم شرکت در انتخابات همچنان ادامه دارد و به‌نظر می‌رسد برخی طیف‌های اصلاح‌طلب مایل به حضور در انتخابات هستند و برخی دیگر معتقدند نباید در انتخابات شرکت کرد. حال با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس و وجود این اختلافات برخی این‌طور گمانه‌زنی می‌کنند که ممکن است برخی احزاب اصلاح‌طلب با جبهه ائتلاف نکنند و خود اقدام به انتشار لیستی جدا بکنند. برای بررسی صحت این نظرات و آنچه در میان اصلاح‌طلبان گذشته با سعید نورمحمدی، سخنگوی حزب ندای ایرانیان گفت‌وگو کرده‌ایم و راهبرد این حزب در انتخابات پیش‌رو را جویا شده‌ایم. وی در این باره توضیح می‌دهد: «درحال‌حاضر بنای حزب ندای ایرانیان شناسایی نسل‌های متولد پس از انقلاب و دعوت از آنها برای ثبت‌نام در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس است.» مشروح گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سخنگوی حزب ندای ایرانیان را در ادامه می‌خوانید.

*با شرایط فعلی نمی‌شود درمورد انتخابات تصمیمی گرفت، در شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب، ما همچنان درحال رصد فضا هستیم و امیدواریم فضا تغییر کند و شرایط برای حضور مردم مهیا بشود.

*درحال‌حاضر جامعه این احساس را دارد که شرایط برای حضور و مشارکتش مهیا نیست.

*تصمیمات و سیاست‌هایی هم مثل فعال کردن دوباره گشت ارشاد یا طرح مباحثی مثل لایحه حجاب و صدور برخی احکام -که حتی اعتراض رئیس قوه قضائیه را به‌دنبال داشته است- در این شرایط اتخاذ می‌شود که تردید جامعه را برای حضور در انتخابات بیشتر کرده است.

*حزب ندای ایرانیان هم که بخشی از همین جامعه است، درحال رصد شرایط عمومی کشور است. انتقادات‌مان را هم به مسئولان مرتبط منعکس کرده‌ایم و خواهیم کرد. براساس شرایط کشور و جامعه است که درنهایت حزب تصمیم خواهد گرفت. در انتخابات شرکت بکند یا نکند...ادامه مطلب