تاریخ : Wed 09 Aug 2023 - 08:39
کد خبر : 82843
سرویس خبری : دانشگاه

تدریس 20 هزار دستیار آموزشی از ابتدای مهرماه

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان» خبر داد

تدریس 20 هزار دستیار آموزشی از ابتدای مهرماه

دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد تحول در نظام استادی اقدام به اجرای طرحی با عنوان «دستیار آموزشی» کرده است. تمام دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه که ترم اول خود را با موفقیت گذرانده باشند می‌‌توانند در این طرح شرکت کنند.

سارا طاهری، خبرنگار گروه دانشگاه:دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد تحول در نظام استادی اقدام به اجرای طرحی با عنوان «دستیار آموزشی» کرده است. تمام دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه که ترم اول خود را با موفقیت گذرانده باشند می‌‌توانند در این طرح شرکت کنند. درواقع هدف مسئولان دانشگاه در این طرح تربیت دانشجویان دکتری با عنوان تربیت استاد آینده و تامین نیروی انسانی در نظام آموزشی است. خردادماه امسال بود که ثبت‌نام متقاضیان این طرح آغاز شد و تا ۷ تیرماه هم ادامه داشت. آن طور که حامد حسن‌پور، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان» گفته است در این طرح 43 هزار نفر ثبت‌نام کردند.
او درباره این طرح توضیح داد: «طرح دستیاری آموزشی یا دوره ویژه مدرسی دانشجویان دکتری با محوریت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در دانشگاه آزاد کلید خورد. هدف از این طرح، ارتقای مهارتی دانشجویان دکتری در توانایی تدریس از طریق تدریس واقعی در دوره‌های کاردانی و کارشناسی است.»
حسن‌پور با بیان اینکه این طرح به‌عنوان کمک‌هزینه تحصیلی برای دانشجویان دکتری نیز در نظر گرفته شده است، ادامه داد: «این طرح با استقبال کم‌نظیری مواجه شد و حدود 43 هزار نفر در این فراخوان شرکت کرده‌اند که دوسوم دانشجویان دانشگاه آزاد را شامل می‌شود.»...ادامه مطلب