تاریخ : Wed 09 Aug 2023 - 08:35
کد خبر : 82842
سرویس خبری : سیاست

در فضای فعلی رسانه کار تئوریسین را انجام می‌دهد

روزبه علمداری، سردبیر پایگاه خبری جماران در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

در فضای فعلی رسانه کار تئوریسین را انجام می‌دهد

وقتی که ترس پشت یک قلم باشد، وقتی که یک زبانی لکنت داشته باشد، طبعا آنقدر گرفتار این احتیاط‌هاست که اصلا فرصت به راهکار دادن برای حل مسائل مملکت هم نمی‌رسد و اگر راهکاری هم بیان کند، شنیده نمی‌شود.

وقتی که ترس پشت یک قلم باشد، وقتی که یک زبانی لکنت داشته باشد، طبعا آنقدر گرفتار این احتیاط‌هاست که اصلا فرصت به راهکار دادن برای حل مسائل مملکت هم نمی‌رسد و اگر راهکاری هم بیان کند، شنیده نمی‌شود. روزبه علمداری، سردبیر پایگاه خبری جماران معتقد است اینکه اصولا رسانه‌ها نمی‌توانند راهکاری برای حل مشکلات موجود ارائه بدهند، به دلیل محدودیت‌های زیادی است که پیش پای مطبوعات ما گذاشته شده است. برای بررسی آسیب‌هایی که متوجه فضای رسانه است و میزان توجه به اصل حفظ منافع ملی در رسانه‌ها با روزبه علمداری، سردبیر پایگاه خبری جماران گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

*مهم‌ترین کاری که اصحاب رسانه برای تامین منافع ملی می‌توانند انجام بدهند، دروازه‌بانی مطالبات مردم است.

*رسانه‌ها، اولا باید تا جای ممکن به سمت حرفه‌ای‌تر شدن حرکت کنند. این را با توجه به واقعیت رسانه‌ها در شرایط کنونی می‌گویم. باید آموزش‌های حرفه‌ای بیشتری را به خبرنگارها بدهند.

*وقتی آزادی رسانه به آن معنا که عرض کردم‌ شکل بگیرد، راهکارهایی که شما می‌فرمایید هم خود به خود در ذهن و قلم روزنامه‌نگاران شکل می‌گیرد و مطرح می‌شود. آزادی، یعنی اینکه روزنامه‌نگار بتواند درواقع نقدهای خودش را بدون تعارف و احتیاط بیان بکند....ادامه گفتگو