تاریخ : Wed 09 Aug 2023 - 08:35
کد خبر : 82841
سرویس خبری : سیاست

باید تحمل شنیدن حقایق را بالا ببریم

ناصر ایمانی، عضو پیشین شورای سردبیری روزنامه رسالت در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

باید تحمل شنیدن حقایق را بالا ببریم

اگر سازوکاری تنظیم شود که همه جناح‌ها موظف شوند با هم همکاری کنند، این مفید است.

رسانه‌ها لازم است در جهت بهبود یا جبران کاستی‌ها و نواقص منفعل نبوده و با نور انداختن در نواقص و کاستی‌ها لزوم حل یا جبران این اشکالات را به مسئولان گوشزد کنند. رسانه‌ها همراستا با رساندن صدای مردم به گوش حاکمیت، لازم است این موارد را در چهارچوب حفظ منافع ملی محقق کنند و هررسانه با توجه به هر گرایش و سلیقه سیاسی که دارد باید به این نکته توجه داشته باشد که مهم‌تر از گرایش و سلیقه سیاسی، منافع ملی است و این باید نقطه اشتراک تمام رسانه‌ها و مطبوعات کشور باشد. برای داشتن نگاهی اجمالی به آنچه در مطبوعات و رسانه‌های کشور در راستای حفظ این اصل صورت گرفته، با ناصر ایمانی، عضو پیشین شورای سردبیری روزنامه رسالت گفت‌وگو کردیم. وی درباره اینکه چقدر رسانه‌های ما در راستای حفظ چهارچوب و منافع ملی حرکت کردند، گفت: «من نمره قابل قبولی به رسانه‌هایمان از این جهت نمی‌دهم. تصور می‌کنم که منافع ملی الان در مجموع رسانه‌هایمان، رعایت نمی‌شود و عمدتا دیدگاه‌ها و نگاه‌ها و جریان‌ها هستند که مورد توجه قرار می‌گیرند تا منافع ملی.» در ادامه مشروح گفت‌وگوی ما را با این کارشناس مسائل سیاسی می‌خوانید.

*مهم‌ترین موضوع به نظر من داشتن سعه‌صدر است. یکی از نواقصی که ما داریم و بالاخص میان بزرگان و فرهیختگان و اهل رسانه‌مان وجود دارد این است که به نظر من یک مقدار هاضمه‌مان ضعیف است.

*اگر سازوکاری تنظیم شود که همه جناح‌ها موظف شوند با هم همکاری کنند، این مفید است. اگر این‌طور نباشد حاکمیت باید تلاش کند در جاهایی که ممکن است از افراد مختلف در چهارچوب منافع ملی استفاده کند. هدف منافع ملی باشد نه نگاه به جریان‌های سیاسی.

*من نمره قابل‌قبولی به رسانه‌هایمان از این جهت نمی‌دهم. تصور می‌کنم که منافع ملی الان در مجموع رسانه‌هایمان، رعایت نمی‌شود و عمدتا دیدگاه‌ها و نگاه‌ها و جریان‌ها هستند که مورد توجه قرار می‌گیرند تا منافع ملی...ادامه گفتگو