تاریخ : Wed 09 Aug 2023 - 08:45
کد خبر : 82831
سرویس خبری : ورزش

قهرمان فصل جدید از بین همان مدعیان سنتی مشخص می‌شود

مجید جلالی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: قانون سقف قرارداد فوتبال ایران را خالی از ستاره می‌کند

قهرمان فصل جدید از بین همان مدعیان سنتی مشخص می‌شود

فصل جدید رقابت باشگاهی در فوتبال ایران از امروز آغاز می‌شود. این درحالی است که وضع برخی قوانین ازجمله ایجاد سقف بودجه باشگاهی یا تغییرات در لیست تیم‌ها یا حتی افزایش سهمیه بازیکنان خارجی باعث شده است تا احتمالا در این موارد لیگ کاملا متفاوتی را شاهد باشیم.

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش:فصل جدید رقابت باشگاهی در فوتبال ایران از امروز آغاز می‌شود. این درحالی است که وضع برخی قوانین ازجمله ایجاد سقف بودجه باشگاهی یا تغییرات در لیست تیم‌ها یا حتی افزایش سهمیه بازیکنان خارجی باعث شده است تا احتمالا در این موارد لیگ کاملا متفاوتی را شاهد باشیم. از سوی دیگر نوع و نحوه بسته شدن تیم‌ها این نشانه را به همراه دارد که مدعیان قهرمانی در فصل بیست‌وسوم رقابت‌ها همان تیم‌هایی هستند که هرساله در کورس قرار گرفته و درنهایت قهرمان این فصل از رقابت‌ها از دل این چند تیم بیرون خواهد آمد. 
درخصوص فصل جدید رقابت‌ها مشکلات و محدودیت‌ها و قوانین جدید وضع‌شده دقایقی با مجید جلالی، کارشناس فوتبال ایران به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید. 

* تفاوت معناداری را می‌توانید در لیگ آینده شاهد باشید. آن هم به‌خاطر مقررات جدیدی هست که درخصوص لیست تیم‌ها و به‌طور ویژه درباره لیست بزرگسالان باشگاه‌ها ایجاد شده است. به نظرم این اقدام خوبی محسوب شده و می‌تواند متوسط سنی لیگ برتر را پایین آورده و به سمت جوانگرایی سوق بدهد چراکه این فضا ایجاد می‌شود که جوان‌تر‌ها بتوانند فرصت نشان دادن خود را پیدا کرده و خودی نشان بدهند.

*در هر صورت از لیست بزرگسالان هر باشگاهی دو نفر کم شده است و این یعنی در مجموع حدود 50 نفر از این لیست کاهش پیدا کرده و این درحالی است که باید جای این نفرات را بازیکنان جوان پر کنند. به عقیده بنده این یک اقدام خوب، مناسب و سازنده‌ای به شمار رفته و قطعا اثرات آن را در پایان فصل خواهید دید. 

*شما خواهید دید که پدیده‌هایی خواهند آمد که آنها درحال حاضر هیچ نام و نشانی ندارند اما سال بعد همین موقع همین دسته از بازیکنان را به‌عنوان بازیکنان بزرگی می‌شناسید که ده‌ها میلیارد تومان قیمت خواهند داشت. 

*این بچه‌هایی که یک مقدار فوتبال بلد هستند همه از فوتبال خودمان می‌روند و اصلا کسی اینجا نمی‌ماند. در واقع این اتفاق یعنی تعیین سقف بودجه باعث می‌شود تا فوتبال ما خالی‌تر از ستاره و پدیده‌ها شود. بنابراین شما مجبورید که از شرایط فوتبال در منطقه تبعیت کنید....ادامه گفتگو