تاریخ : Tue 08 Aug 2023 - 08:30
کد خبر : 82776
سرویس خبری : ورزش

ورزشگاه آزادی فعلا امکان میزبانی از بانوان را ندارد

استارت ورود بانوان به رقابت‌های لیگ این‌بار در خارج از پایتخت

ورزشگاه آزادی فعلا امکان میزبانی از بانوان را ندارد

ورود بانوان به ورزشگاه اختصاصی گل‌گهر‌ سیرجان یک اقدام جدید و تازه از سوی فدراسیون فوتبال برای بانوان علاقه‌مند به فوتبال جهت حضور در استادیوم است.

نیلوفر مژدهی، خبرنگار:ورود بانوان به ورزشگاه اختصاصی گل‌گهر‌ سیرجان یک اقدام جدید و تازه از سوی فدراسیون فوتبال برای بانوان علاقه‌مند به فوتبال جهت حضور در استادیوم است. نکته جالب این ماجرا این است که بانوان هوادار فوتبال این‌بار برای اولین بار در یک شهر به‌جز تهران می‌خواهند به ورزشگاه بروند و این یعنی فدراسیون و نهادهای مربوطه، موضوع علاقه آنها به فوتبال را درک کرده و در جهت این مهم گام مثبت برداشتند. دیده شدن نیمی از علاقه‌مندان به فوتبال که شاید تاکنون از قلم افتاده بودند اتفاقی خوب و خوش‌یمن است با این هدف که به‌زودی درب دیگر ورزشگاه‌ها نیز باز شود. 

رئیس فدراسیون فوتبال پیش از این گفته بود شورای امنیت ملی خوشبختانه ورود بانوان را تصویب کرده و کارگروهی برای آن تعیین شده است که تصمیم‌گیری درباره نحوه اجرا را برعهده دارد. به این ترتیب از همان زمان مقرر شد وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و دو دستگاه اطلاعاتی برای چگونگی ورود بانوان برنامه‌ریزی کنند. از این‌رو در چنین شرایطی دیگر آمدن و نیامدن بانوان مطرح نیست. پس از آن بود که ورزشگاه‌هایی مثل گل‌گهر‌، سپاهان، ذوب‌آهن و غدیر اهواز که مناسب بودند موفق شدند مجوز فدراسیون فوتبال را بگیرند اما نهادهای امنیتی به همه این ورزشگاه‌ها مجوز ندادند. در نتیجه فعلا فقط ورزشگاه اختصاصی گل‌گهر میزبان است تا هم به قولی این باب باز شود و هم دیگر باشگاه‌ها برای میزبانی از زنان علاقه‌مند ورود به ورزشگاه آماده شوند. 
با این حال این سوال برای ما به وجود آمد که چرا با وجود اینکه ورزشگاه آزادی پیش از این سابقه میزبانی از بانوان را داشته این‌بار کاندید این مهم نیست؟ تاج در اینباره هم نظر جالبی دارد. او به ما گفت: «برخلاف دوره‌های قبل ورزشگاه آزادی آماده نیست. استادیوم پر از سنگ و کلوخ است و ما نمی‌توانیم در این وضعیت میزبان بانوان باشیم. به هر حال استقبال از آنها را  از یک شهرستان شروع کردیم و به نظر من اتفاق خوبی است.» از نظر مسئولان امر شرایط میزبانی از آقایان هم در این ورزشگاه سخت است. در صورت برطرف شدن مشکلات، هر ورزشگاهی که بخواهد میزبان خانم‌ها قرار باشد باید از فدراسیون مجوز بگیرد. از طرفی یکی از اصلی‌ترین چالش‌های ورود به آزادی برای خانم‌ها این است که ورودی ورزشگاه یکی است. ظاهرا یکی از ایرادات اساسی که به ورود بانوان به هر استادیوم گرفته شده همین موضوع است. البته مسئولان جواب قانع کننده‌ای به این مهم ندادند. اما آنچه به گوش ما رسیده حاکی از آن است که یکی از زیرساخت‌های مهم درخصوص حضور زنان در ورزشگاه به ورودی و خروجی آنها به استادیوم مربوط است که باید جدا‌سازی شود، در غیر این صورت مورد موافقت قرار نمی‌گیرد...ادامه مطلب