تاریخ : Sun 06 Aug 2023 - 13:35
کد خبر : 82680
سرویس خبری : اقتصاد

جزئیات افزایش قیمت برخی از خودروها

نوسان قیمت محصولات خودرو و سایپا؛

جزئیات افزایش قیمت برخی از خودروها

بازار امروز15 مرداد شاهد افزایش قیمت برخی خودروها از جمله سمند، پژوپارس و دنا بود.

افزایش قیمت خودرو امروز هم ادامه داشت و نمودار قیمت همه خودروهای پرفروش داخلی صعودی شد. سمند سورن پلاس، پژو پارس و دنا از جمله محصولات ایران خودرو هستند که افزایش قیمت چشمگیری را طی یک روز ثبت کردند. همچنین در میان محصولات سایپا شاهین و کوییک پیشتاز هستند.

دلیل افزایش قیمت‌ها چیست؟ تیرماه وعده تحقق واردات خودرو و کاهش قیمت دلار تا حدی بازار خودرو را ثابت نگه داشت اگرچه در پایان این ماه قیمت برخی از خودروها نیز صعودی شد. قیمت جدید خودروهای مونتاژی نیز برخلاف انتظارها آبی دیگر بر آتش بود و قیمت بسیاری از خودروهای چینی مونتاژ و حتی ایرانی را کاهشی کرد. روند کاهشی و ثبات قیمت خودرو تا اواخر هفته گذشته نیز هنوز ادامه داشت تا اینکه برخلاف ترخیص خودروهای وارداتی بازار وارد فاز افزایشی شد. کارشناسان بازار خودرو افزایش دوباره قیمت دلار را دلیل این صعود می‌دانند و طبق گفته آنها افزایشی شدن نمودار ارز می‌تواند تمام معاملات را بهم بریزد و موج افزایش قیمت را آغاز کند.

افزایش در برخی محصولات به شرح زیر است:

قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۱ نیز به ۷۱۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز  گذشته ۱۰ میلیون و ۴ روز گذشته ۲۰ میلیون گران شده است. این مدل گرانترین پژو پارس است.

قیمت سمند سورن پلاس بنزینی مالتی مدیا مدل ۱۴۰۱ هم ۵۷۵ میلیونی شده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون تومان گران شده است. قیمت سمند سورن مدل ۱۴۰۲ پلاس بنزینی نیز ۵۹۰ میلیون تومان است که طی روز گذشته ۱۰ میلیون و چهار روز گذشته ۳۵ میلیون گران شده است.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ به حوالی ۸۰۰میلیون تومان رسیده است که به معنای افزایش ۱۰ میلیونی طی روز گذشته است. این خودرو طی ۲۰روز گذشته ۵۰ رمیلیون ارزان شده است و نسبت به خرداد ۱۸۰ میلیون تومان ریزش داشته است.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ امروز ۷۶۰ میلیون تومان است که طی روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است. این خودرو تقریبا دو ماه گذشته ۱۵۵ میلیون ارزان شده است.  مدل ۱۴۰۲ این خودرو ۷۸۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته  ۱۰ میلیون تومان گران شده است. این  مدل طی یک ماه گذشته ۱۳۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا اتوماتیک ۱۴۰۱ ، ۷۶۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته  ۱۰ میلیون گران شده است. تارا اتوماتیک صفر ۱۴۰۲ هم ۷۸۵ تومان قیمت خورده است که ۱۰ میلیون افزایش طی دو روز داشته است. 

منبع: اقتصاد آنلاین