تاریخ : Sun 06 Aug 2023 - 07:04
کد خبر : 82651
سرویس خبری : دانشگاه

ضمانت اجرایی چالش جدی نقشه جامع علمی است

رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

ضمانت اجرایی چالش جدی نقشه جامع علمی است

«فرهیختگان» در گفت‌وگو بادهقانی فیروزآبادی که در ایام سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی انجام شد، به آسیب‌شناسی و بررسی چشم‌انداز فعالیت این مجموعه در آینده پرداخته که در ادامه می‌خوانید.

ابوالفضل مظاهری، دبیرگروه دانشگاه:جهاد دانشگاهی فردا چهل‌وسومین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد. نهادی مولود فضای انقلابی دانشگاه که در سال‌های نخست پس از انقلاب عهده‌دار مسئولیت‌های مختلف در فضای موسسات آموزش عالی بود و نقش‌آفرینی‌های متعددی هم در عرصه علمی به ویژه در دوران جنگ داشت.. زمانی که با اتمام دوره فعالیت حمیدرضا طیبی، روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی سرپرست این مجموعه شد اما عمر مدیریتی او بر این نهاد چند ماهی بیشتر نبود. با پذیرش مسئولیت معاونت علمی رئیس‌جمهور، دهقانی به ساختمان خیابان لادن رفت و حسن مسلمی‌نائینی رئیس جهاد دانشگاهی شد. او استادتمام مکانیک دانشگاه تربیت مدرس است و پیش از جهاد، مدیرکلی بورس دانشجویان وزارت علوم و معاونت سازمان امور دانشجویان دولت دهم را در کنار مسئولیت‌هایی دیگر مثل مشاور وزیر علوم در امور ایثارگران و عضو کمیته پدافند غیرعامل این وزارتخانه، عضویت در هیأت ممیز دانشگاه پیام نور، مشاور امور دانشگاهیان استاندار اصفهان، عضو هیأت مدیره و نایب رئیس انجمن مهندسی ساخت و تولید ایران را تجربه کرده است. «فرهیختگان» در گفت‌وگو با او که در ایام سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی انجام شد، به آسیب‌شناسی و بررسی چشم‌انداز فعالیت این مجموعه در آینده پرداخته که در ادامه می‌خوانید.

*در این مدت فراز و نشیب‌های بسیاری بود. کم‌کم آن مسئول و عضو به رئیس و کارمند تبدیل شد و درها بسته شد و یک اداره شدند که رئیس کارمندان را شاید نمی‌دید. آن ارتباطات صمیمانه از بین رفت و روحیه انقلابی در جهاد کمرنگ شد.

*برخی گرایش‌های سیاسی مستقیم پیدا شد و این خوب نبود که جهاد دانشگاهی از یک کاندیدای خاص حمایت کند. می‌گفتم ما اینجا باشگاه سیاسی نیستیم. هرکسی بتواند کار کند، با همان ایده انقلابی و جهادی و دینی به‌عنوان یک باور و اعتقاد می‌تواند بیاید؛ باوری که رهبری انقلاب هم از آن تقدیر کرد...ادامه گفتگو