تاریخ : Tue 01 Aug 2023 - 21:45
کد خبر : 82511
سرویس خبری : سیاست

دیدار دکتر ولایتی با فیصل مقدار وزیر خارجه سوریه

بررسی مسائل مهم منطقه؛

دیدار دکتر ولایتی با فیصل مقدار وزیر خارجه سوریه

دکتر ولایتی مشاور‌ مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه در تهران دیدار و گفتگو کردند .

دکتر ولایتی مشاور‌ مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه در تهران دیدار و در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی و همکاری های فیمابین گفتگو کردند. در ابتدای این دیدار دکتر ولایتی ضمن خوش آمد گویی گفت: توسعه روز افزون روابط ایران و سوریه در تمامی ابعاد مورد توجه جدی قرار دارد که می تواند نقش مهمی را در حوزه منطقه ای و بین المللی به دنبال داشته باشد و خرسندیم که روند همکاری ها و فعالیت ها در این چارچوب گسترش می یابد.
وی تاکید کرد: جبهه مقاومت توانسته است با اتحاد و کنار یکدیگر بودن توطئه‌های دشمنان و اهداف شوم آنان را خنثی کند و به پیروزی های فراوانی دست یابد و بی تردید پس از این نیز موفقیت های بیشتری را کسب خواهد کرد .
ولایتی تصریح کرد: سوریه نماد مقاومت بوده و نقش رئیس جمهور آن کشور تعیین کننده و موجب عزت جمهوری عربی سوریه در مقابل تهاجمات صهیونیست ها و حامیان آنها به رهبری آمریکا بوده است. فیصل مقداد نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار تاکید کرد: لازم می دانم از مواضع محکم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سوریه و جبهه مقاومت تقدیر و تشکر نمایم و دیدار مجدد شما کمک خواهد کرد که با یک هماهنگی بهتر و روحیه بالا، مسیر توسعه همکاری ها را دنبال نماییم و تاکنون در ملاقات های مختلف که داشتیم توصیه های شما در مورد مسائل و روابط دو جانبه برای ما راهگشا بوده است .وی تصریح کرد: علیرغم همه چالش ها و مشکلات به برکت دوستی با جمهوری اسلامی ایران همچنان احساس قدرت می کنیم و همواره به دوستی و حمایت جمهوری اسلامی ایران افتخار می کنیم.