تاریخ : Tue 01 Aug 2023 - 15:34
کد خبر : 82500
سرویس خبری : سیاست

با صدای بلند اعلام انزجار کنید

«خداباور» و معتقد به «تکثر اجتماعی» هستید؟

با صدای بلند اعلام انزجار کنید

کسانی که به تکثر اجتماعی و خداباوری جامعه معتقدند باید با صدای بلند از اقدام افرادی که چنین بی‌محابا یک خانم را ضرب و شتم می‌کنند اعلام انزجار کنند.

«فرهیختگان»: فیلم ضرب و شتم یک خانم که به یک آقا و خانم دیگر در شیراز تذکر داده بود منتشر شده و مطابق معمول کسانی که شعار «احترام به دیگران» را می‌دهند سکوت کرده‌اند. در این فیلم که با موبایل ضبط شده مردی جوان روی یک خانم چادری دست بلند کرده و حتی به اعتراض دختر او توجهی نمی‌کند. این فیلم تفسیر خاصی نمی‌خواهد، یک خانم به چند نفر بابت کشف حجاب تذکر داده و این واکنش را دریافت کرده است. 

کتک زدن یک زن در جایی مثل نارنجستان قوام که تحت کنترل دوربین‌های میراث فرهنگی است، هم جای توجیهی برای کسی باقی نمی‌گذارد. سکوت در مقابل این خشونت عریان علیه یک خانم منجر به تشدید دوقطبی‌های اجتماعی می‌شود و آنهایی که نگران جامعه ایران هستند باید فارغ از تفاوت‌های ظاهری با خانم تذکر دهنده از او دفاع کنند. 

پیش از این در مطالب متعددی نوشتیم جامعه ایران یک جامعه دین‌دار است و حتی نظرسنجی‌های معتبر از افرادی که اصطلاحا «کم‌حجاب» هستند نشان می‌دهد عموم ایرانیان «خداباور»‌اند. جشن عید غدیر امسال و مراسم دهه اول محرم به وضوح نشان دهنده پایبندی ایرانی‌ها به مذهب است و با وجود تکثر در پوشش دیانت در جامعه زنده است. بخش متدین‌تر جامعه فقط نسبت به «کشف حجاب» نه انواع دیگر حجاب تذکر عادی می‌دهند.

برای همین کسانی که به تکثر اجتماعی و خداباوری جامعه معتقدند باید با صدای بلند از اقدام افرادی که چنین بی‌محابا یک خانم را ضرب و شتم می‌کنند اعلام انزجار کنند.