تاریخ : Tue 01 Aug 2023 - 13:14
کد خبر : 82492
سرویس خبری : تبلیغات

چگونه به یک تریدر فارکس تبدیل شویم؟

اگر دنبال زندگی و تنفس هیجان هستید؛

چگونه به یک تریدر فارکس تبدیل شویم؟

آنچه لازم است درباره تریدر فاکس بدانید از زبان متخصصین این حوزه

چگونه به یک تریدر فارکس تبدیل شویم؟

چکیده : تبدیل شدن به یک تریدر فارکس به معنای زندگی و تنفس هیجان، ریسک و پاداش معامله در بزرگترین و نقدشونده ترین بازار جهان است. در این مقاله به بررسی نحوه تبدیل شدن به یک معامله گر فارکس می پردازیم و ویژگی هایی را که نیاز دارید و فرآیندهایی که برای شروع و تبدیل شدن به یک تریدر ثابت باید دنبال کنید را آشکار می کنیم.

چگونه تریدر موفقی شویم؟

تبدیل شدن به یک تریدر فارکس به معنای زندگی و تنفس هیجان، ریسک و پاداش معامله در بزرگترین و نقدشونده ترین بازار جهان است. در این مقاله به بررسی نحوه تبدیل شدن به یک معامله گر فارکس می پردازیم و ویژگی هایی را که نیاز دارید و فرآیندهایی که برای شروع و تبدیل شدن به یک تریدر ثابت باید دنبال کنید را آشکار می کنیم.
یک تریدر فارکس چه کاری انجام می دهد؟

یک تریدر  فارکس با هدف کسب سود در جفت ارزها موقعیت های بلند یا کوتاه می گیرد. یک معامله گر فارکس استراتژیک، منظم و همیشه فعال در بازار است. خواه روی یک رویکرد فنی یا بنیادی متمرکز باشد یا هر دو، او به دنبال ایجاد درک درستی از رفتار جفت ارزها و راه اندازی معاملات سودآور است.

بازار فارکس 24 ساعته است، معاملات هرگز نمی‌خوابند، به این معنی که همیشه نقاطی برای ورود وجود خواهد داشت، اگرچه سطح نقدینگی فارکس در برخی  ساعت به اوج خود می‌رسد. برخی از معامله گران ممکن است بخواهند در ساعات غیر اجتماعی فعالیت کنند تا آنها را در موقعیتی قرار دهند که بتوانند در بازارهای بین المللی سرمایه گذاری کنند.

نظر برخی از متخصصین بزرگ دنیای فارکس
1) اشتیاق داشته باشید

"شما باید علاقه واقعی داشته باشید - حتی اشتیاق - به هر بازار مالی که می خواهید معامله کنید" - نیک کاولی

هنگام معامله در بازارهای مالی ، باید علاقه واقعی و درک درستی از سیاست پولی، یکی از محرک های اصلی قیمت گذاری داشته باشید. به عنوان مثال، اگر شما در حال معامله GBP/USD هستید، باید کاملاً با تمام حرکت ها و سخنرانی های سیاست بانک مرکزی انگلستان و فدرال رزرو ایالات متحده هماهنگ باشید – هر دو بازار را هدایت می کنند. بنابراین سعی کنید در همان طول موج بانک مرکزی باشید، اما علیه آنها شرط بندی نکنید - آنها جیب های بزرگی دارند و تقریباً همیشه برنده می شوند.
2) به یاد داشته باشید: برای تانگو فارکس دو نفر لازم است

"جفت ارز توسط هر دو طرف معادله هدایت می شود" - مارتین اسکس

هنگام معامله ارزها، یک تریدر باید بفهمد که در هر دو منطقه مربوطه چه اتفاقی می افتد. به عنوان مثال، هنگام معامله GBP/USD، توصیه می‌شود علاوه بر آخرین اخبار مربوط به جنگ تجاری ایالات متحده و چین، از جدیدترین اخبار برگزیت نیز مطلع باشید. به طور کلی تر، درک خوب معاملات بازار مهم است، از توقف ضرر تا الگوهای نمودار. از روانشناسی بازار تا نقش بانک های مرکزی.
3) مدیریت صحیح پول را انجام دهید

"شما می توانید بهترین ایده های تجارت فارکس در جهان را داشته باشید و اگر نتوانید ضرر و زیان را محدود کنید و سود کسب کنید، باز هم ضرر کنید" - دیوید رودریگز

مدیریت صحیح پول تفاوت کلیدی بین علاقه مند و معامله گر خبره است. برای شوخ طبعی، داده‌های واقعی از یک کارگزار بزرگ FX نشان داد که مشتریان آن معاملات EUR/USD را با افزایش ۶۱ درصدی مواقع بسته‌اند، و با این حال پول خود را از دست داده‌اند، زیرا میانگین معامله برنده ۴۸ پیپ بود در حالی که میانگین بازنده ۸۳ پیپ بود. این راهی برای کسب درآمد نیست، و دقیقاً به همین دلیل است که مدیریت پول تفاوت‌آفرین بین یک علاقه‌مند و یک حرفه‌ای موفق است.
4) طرز فکر درستی داشته باشید

پل رابینسون: "برای پیروی از یک برنامه بازی مشخص به خود انضباطی قوی نیاز است."

شما باید خود شروع کننده باشید، بتوانید خودتان را مسئول نگه دارید و از اشتباهات خود درس بگیرید. تعداد زیادی از آنها وجود خواهد داشت. عشق به بازارها و روند معاملات، نه فقط پول، بسیار مهم است - این امر شما را از زمان های چالش برانگیز عبور می دهد. انضباط شخصی قوی برای پیروی از یک برنامه بازی مشخص و همچنین انعطاف پذیری برای انطباق با شرایط متغیر مورد نیاز است زیرا شرایط بازار همیشه در حال تغییر است.
5) قدرت نشان دادن

جیمز استنلی: "سخت در بیشتر جنبه های زندگی به شدت دست کم گرفته می شود."

تجارت می تواند دشوار باشد. فقط از بیرون می تواند آسان به نظر برسد زیرا کلیک کردن روی چند دکمه برای خرید یا فروش خیلی سخت نیست. اما شکست دادن مداوم جمعیت آسان نیست و تقریباً هر کسی که در این مسیر باشد، در مقطعی با چالش‌هایی مواجه خواهد شد. سخاوت چیزی است که باعث موفقیت در آن چالش‌ها می‌شود، و فقدان قدرت چیزی است که باعث می‌شود به هر دلیلی ترک آن را آسان کند.
چک لیست نهایی برای تبدیل شدن به یک معامله گر فارکس

اکنون می‌دانید که به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید، وقت آن است که بفهمید چگونه از دیدگاه عملی معامله‌گر فارکس شوید. چک لیست اینجاست:
1) بروکر مناسب را پیدا کنید.

انتخاب بهترین بروکر فارکس در مورد بهره مندی از کیفیت تجربه کاربر، پشتیبانی قابل اعتماد مشتری و قیمت رقابتی تفاوت ایجاد می کند.از جمله بروکرهای معتبر فارکس می توان بروکر آلپاری، بروکر لایت فایننس، بروکر کپیتال اکستند، بروکر آمارکتس، بروکر اوپو فایننس را نام برد.
۲) بدانید سرمایه تجاری چگونه کار می کند.

به عنوان یک معامله گر فارکس باید حاشیه و اهرم را درک کنید. مارجین به معامله‌گر اجازه می‌دهد تا موقعیت‌های اهرمی را باز کند، یعنی قرار گرفتن در معرض بیشتر در بازار با هزینه سرمایه کمتر. معامله گران جدیدتر معمولاً به حاشیه استفاده نشده به عنوان قدرت خرید نگاه می کنند و بنابراین تمایل دارند نسبت به اندازه موقعیت خود بیش از حد تهاجمی عمل کنند. اهرم سود و زیان را به حداکثر می رساند و ارزش ویژه حساب شما را کاملاً نوسان می کند. صرف نظر از میزان اهرمی که کارگزار شما ارائه می دهد، پیشنهاد می کنیم از اهرم کم یا بدون اهرم در معاملات خود استفاده کنید.
3) با یک حساب آزمایشی شروع کنید.

با یک حساب آزمایشی تمرین کنید تا با بازارها آشنا شوید. از اینجا، می‌توانید یک استراتژی معاملاتی بسازید و اصلاح کنید، با پلتفرم انتخابی خود راحت باشید و اعتماد لازم را برای معامله با پول واقعی ایجاد کنید. 
4) دست به کار شوید

ابتدا با حساب پول واقعی خود معامله کوچکی کنید و به سمت بالا بروید. با پروتکل های مدیریت ریسک موجود، با استفاده از حد ضرر معامله کنید، و فقط زمانی معامله کنید که تجزیه و تحلیل عمیق انجام داده باشید، خواه مبانی معاملاتی یا فنی یا هر دو.
5) هرگز از ساختن دانش و شخصیت خود دست نکشید.

معامله گران برنده هرگز از یادگیری و ایجاد تخصص خود در بازارهای کلیدی دست نمی کشند و همیشه آموزش فارکس را ادامه میدهند. شما باید جفت ارزهای انتخابی خود را از درون بدانید، چه عوامل فنی مرتبط هستند و چگونه رویدادهای بازار حرکت جفت های خاص را شکل می دهند. ثبت معاملات خود در یک مجله معاملاتی به شما کمک می کند عملکرد خود را ارزیابی کنید و در موقعیتی باشید که به طور مداوم رویکرد خود را بررسی و ارزیابی مجدد کنید.