تاریخ : Tue 01 Aug 2023 - 10:09
کد خبر : 82479
سرویس خبری : جهان شهر

آمریکا: توانایی ارسال پیام به ایران را داریم، اگر به نفعمان باشد!

سیاست ما جلوگیری از افزایش نفوذ ایران در عراق است!

آمریکا: توانایی ارسال پیام به ایران را داریم، اگر به نفعمان باشد!

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گزارش ها درباره ارسال پیام آمریکا به ایران از طریق نماینده سازمان ملل در عراق که به تهران سفر کرده است، اعلام کرد که واشنگتن هر زمان به نفعش باشد، توانایی ارسال پیام به ایران را دارد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بر سیاست واشنگتن در جلوگیری از افزایش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در عراق تاکید کرد. میلر در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا معتقد است برای داشتن ثبات سیاسی عراق، باید ابتدا با ایران گفتگو کنند، اظهار داشت: «من می‌گویم این بدیهی است که عراق روابط دوجانبه با ایران داشته باشد. آنچه ما همیشه گفته‌ایم این است که می‌خواهیم این روابط دوجانبه (بین تهران و بغداد) یک رابطه عادی و منعکس‌کننده حاکمیت عراق باشد. در گذشته همیشه اینگونه نبوده است.»

وی درباره مخالفت واشنگتن با تعمیق روابط تهران-بغداد، گفت: «شما مشاهده کرده اید که ما سیاست‌هایی را برای جلوگیری یا محدود کردن روش‌هایی که ایران تلاش می‌کند تا اهرم هایی علیه عراق به دست آورد، اجرا می کنیم.»

میلر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا آمریکا از طریق نماینده سازمان ملل در عراق به ایران پیامی فرستاده است، تصریح کرد: « من هیچوقت در خصوص ارتباطات خاص توضیح نمی دهم اما همانطور که در گذشته اعلام کرده ایم، ما این توانایی را داریم که هر زمانی که به نفع ما باشد، به ایران پیام‌هایی ارسال کنیم.»