تاریخ : Mon 31 Jul 2023 - 22:05
کد خبر : 82466
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

عبور از نیل در5 فصل

آخرین جزئیات از سریال استراتژیک «موسی(ع)» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا

عبور از نیل در5 فصل

تولید پروژه «حضرت موسی(ع)» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا برای پنج فصل طراحی شده که تا امروز فیلمنامه سه فصل آن به نگارش درآمده است.

میلاد جلیل زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:تولید پروژه «حضرت موسی(ع)» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا برای پنج فصل طراحی شده که تا امروز فیلمنامه سه فصل آن به نگارش درآمده است. تابه‌حال حتی یک پلان از این پروژه جلوی دوربین نرفته و به‌نظر می‌رسد علی‌رغم بودجه‌ای که برای این پروژه مصوب شده، همچنان عزم جدی برای تخصیص بودجه وجود ندارد. حمایت به‌موقع دولت از این پروژه هم به‌لحاظ منطق مالی و هم از جهت راهبردی، اقدامی به‌صرفه و موثر است.
ساخت این مجموعه سریال مثل سایر پروژه‌های الف ویژه، نیازمند بودجه جداگانه‌ای از بودجه ثابت تلویزیون در لوایح سالانه دولت است. در آبان‌ماه ۱۴۰۱، مجلس کمک‌حمایتی برای دو سریال موسی و «سلمان فارسی» در نظر گرفت که باید توسط دولت از منبعی جدای از بودجه سالانه صداوسیما پرداخت می‌شد. سلمان در میانه‌های راه است اما موسی هنوز جلوی دوربین نرفته و به‌گفته رئیس صداوسیما ۴۰ فیلمنامه فاخر دیگر هم در دستورکار ساخت این سازمان قرار دارند که هیچ کدام به مرحله تصویب بودجه نرسیدند و نام کارگردان‌هایی مثل احمدرضا درویش و مسعود جعفری‌جوزانی در میان‌شان به چشم می‌خورد.

تعویق در تولید هزینه‌ها را تصاعدی می‌کند

چهاردهم آبان‌ماه ۱۴۰۱ بود که نمایشگاه سریال درحال ساخت سلمان فارسی به مدت یک هفته به همت اداره‌کل امور مجلس صداوسیما در محل دائمی نمایشگاه خانه ملت، واقع در راهروی صحن علنی مجلس شورای اسلامی برپا شد و نمایندگان با حضور در محل دائمی نمایشگاه خانه ملت در جریان جزئیات روند ساخت این سریال فاخر درباره یار ایرانی پیامبر اسلام(ص) قرار گرفتند. آشنایی با تجهیزات، وسایل و لباس‌های تهیه‌شده برای این سریال بخشی از نمایشگاه را تشکیل داده بود، همچنین نمایندگان بخش‌هایی از پشت‌صحنه سریال به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری را هم به نظاره نشستند....ادامه مطلب