تاریخ : Mon 31 Jul 2023 - 21:20
کد خبر : 82458
سرویس خبری : ورزش

دعوایی که لیگ را به تعویق می‌اندازد

وضع قوانین بدون آینده‌نگری

دعوایی که لیگ را به تعویق می‌اندازد

به نظر می‌رسد لیگ به تاخیر خواهد افتاد. به‌جز بحث ورود بانوان تماشاگر به ورزشگاه، چیزهای بسیار زیادی در این بین مانعی برای شروع لیگ است.

نیلوفر مژدهی، خبرنگار:به نظر می‌رسد لیگ به تاخیر خواهد افتاد. به‌جز بحث ورود بانوان تماشاگر به ورزشگاه، چیزهای بسیار زیادی در این بین مانعی برای شروع لیگ است. تیم‌ها در این مدت به اندازه کافی تلاش کردند که به دلیل برخی کمبودها به جای حل مشکلات خود لیگ را به تعویق بیندازند تا شاید به این شکل بتوانند خود را به رقبا رسانده و در شروع لیگ چیزی از سایرین کم نداشته باشند. جالب است که یک بلاتکلیفی خاص در بین نهادهای فوتبال مخصوصا سازمان لیگ دیده می‌شود. چیزی که در جلسات دقیقه 90 با مهدی تاج باعث شد تا شروع لیگ با ابهام همراه باشد. این بار در حالی به استقبال مسابقات لیگ برتر می‌رویم که نه‌تنها پیش‌فصل پرحاشیه و شلوغی داشت، که هنوز لیگ شروع نشده تاخیرها استارت خورده و این بار قبل از اینکه مسابقات شروع شود به فکر تعویق آن هستند. جام ملت‌ها، لیگ قهرمانان، روزهای فیفا و هر مناسبت بین‌المللی دیگری ظاهرا در فوتبال ما معنایی ندارد همان‌طور که قوانین وضع شده در همین فدراسیون بعضا هنوز اجرا نشده به مشکل برمی‌خورد و مشخص می‌شود از پایه ایرادات زیادی به آن وارد بوده است. 
آنچه که اخیرا درمورد قوانین لیگ برتر که در کارگروه جدید مطرح شده است، بیشتر جنبه آزمایشی دارد. هرچند اعضای این گروه علاقه‌ای ندارند طرح را آزمایشی اعلام کنند و اصرار دارند آن را به جد اجرا کنند اما‌ ای کاش از ابتدا طرح خود را آزمایشی مطرح می‌کردند و بر آزمایش آن اصرار می‌کردند. در این صورت دیگر لازم نبود بدون هیچ منطقی و تنها برای اثبات ادای خود تلاش کنند این مهم را با وجود ایراداتش اجرایی کنند. اگر از ابتدا قبول می‌کردند این طرح به شکل آزمایشی اجرا شود آن‌وقت دیگر ابایی برای اصلاح آن نبود و خیلی راحت می‌توانستیم قبول کنیم که دوستان در مرحله آزمون‌ و خطا هستند و می‌توانند در بخشی‌هایی از طرح خود تغییر ایجاد کنند. آنچه قنبرزاده از آن به‌عنوان تغییر برنامه نام برده است در ابتدا درست به نظر می‌رسید و فکر می‌کردند وقتی کارگروهی به طرحی رای داد و آن را مصوب کرد حالا ملزم به رعایت آن است اما وقتی طرح به مرحله اجرا در آمد و در آزمایش رد شد طبیعی است که به نفع فوتبال است که اصلاح شود....ادامه مطلب