تاریخ : Sat 29 Jul 2023 - 15:13
کد خبر : 82323
سرویس خبری : ورزش

شکست قهرمان المپیک در ولادی قفقاز

پایان رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد کنکورد روسیه؛

شکست قهرمان المپیک در ولادی قفقاز

ایران در این رقابت ها یک مدال طلا و ۲ برنز کسب کرد و سیداکوف که عنوان قهرمانی جهان و مدال طلای المپیک را در کارنامه دارد با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب تیمور بیژئوف دیگر هموطن خود شد.

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام کنکورد روسیه شامگاه روز گذشته (جمعه) در ولادی قفقاز به پایان رسید. در این دوره از پیکارها نمایندگانی از ایران حضور داشتند که حاصل سفر آنان به روسیه، کسب یک مدال طلا و ۲ برنز بود. محمدعلی عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم مدال طلا گرفت، همچنین هادی وفایی‌پور در ۸۶ و امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم به نشان برنز رسیدند.

یکی از مهمترین اتفاقات این دوره از رقابت‌ها شکست زائوربک سیداکوف در فینال وزن ۷۴ کیلوگرم بود. سیداکوف که عنوان قهرمانی جهان و مدال طلای المپیک را در کارنامه دارد با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب تیمور بیژئوف دیگر هموطن خود شد. سیداکوف یکی از امیدهای اصلی روسیه برای رقابت‌های جهانی و المپیک است.شکست دارنده مدال طلای المپیک در جام کنکورد آینده وی را در تیم ملی در هاله ای از ابهام قرار داده است. از زائور اوگویف، زائور بک سیداکوف و عبدالرشید سعدالله‌یف به عنوان سه شانس اصلی روسیه برای کسب مدال طلای المپیک پاریس یاد می‌شود.