تاریخ : Sat 29 Jul 2023 - 09:00
کد خبر : 82290
سرویس خبری : دانشگاه

برگزاری عصر امید هوش مصنوعی به میزبانی واحد کرج

رئیس دانشگاه آزاد استان البرز در گفت‌وگو با «فرهیختگان» مطرح کرد

برگزاری عصر امید هوش مصنوعی به میزبانی واحد کرج

برای اطلاع از روند اقداماتی که در این استان انجام شده، با حسین کلانتری‌خلیل‌آبادی، رئیس دانشگاه آزاد استان البرز گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

راضیه فلاح، خبرنگار گروه دانشگاه: مسیری که دانشگاه آزاد در مهرماه سال 1400 برای 5 سال آینده خود معین کرد، بسیار شفاف و مشخص است و واحدهای مختلف این دانشگاه با گام نهادن در این مسیر، توانستند بسیاری از مشکلات خود را پشت سر و نقاط مثبت را تقویت کنند. دانشگاه آزاد استان البرز با کسب درآمد غیرشهریه 103 میلیارد تومانی نمونه خوبی برای این مدعا است. از سوی دیگر برگزاری رویدادهای عصر امید با موضوعات مختلف در استان‌های کشور، جان تازه‌ای به خودباوری اعضای این خانواده بزرگ دمیده است. در همین راستا واحد کرج در 22 تا 25 مهرماه امسال میزبان برگزاری عصر امید در حوزه تخصصی هوش مصنوعی است و فرصتی را برای تبادل اطلاعات‌ بیشتر بین شرکت‌های فعال در این حوزه ایجاد می‌کند. برای اطلاع از روند اقداماتی که در این استان انجام شده، با حسین کلانتری‌خلیل‌آبادی، رئیس دانشگاه آزاد استان البرز گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

ایجاد 65 رشته مهارتی در مقاطع کاردانی و کارشناسی
رئیس دانشگاه آزاد استان البرز درخصوص اقداماتی که برای تحقق اهداف سند تحول و تعالی در این استان انجام شده، عنوان کرد: «در حوزه آموزش 65 رشته مهارتی جدید در مقاطع کاردانی و کارشناسی به رشته‌های قبلی این استان افزوده شده که از این تعداد 15 رشته برای واحد هشتگرد در نظر گرفته شده است. علاوه‌براین 12 رشته کارشناسی‌ارشد مانند حسابداری قضایی، حقوق عمومی، روانشناسی ورزشی و فیزیولوژی ورزش به مجموع رشته‌های این استان افزوده شده که از بین آنها دو رشته برای واحد هشتگرد و 10 رشته مابقی برای واحد کرج است.»
او از راه‌اندازی دو دانشکده مهارت و کارآفرینی و دو مرکز آموزشی جدید در این استان خبر داد و گفت: «قبل از تاسیس، یک واحد دانشگاهی ابتدا باید به‌عنوان یک مرکز آموزشی فعالیت خود را آغاز کند. بنابراین در شهر پردیس مرکز آموزشی دانشگاه آزاد فعالیت خود را با 450 دانشجو آغاز کرده که این تعداد با اقداماتی که انجام شده، در سال تحصیلی جدید به هزار نفر افزایش خواهد یافت. پس از منطقه پردیس مرکز آموزشی دانشگاه آزاد در منطقه طالقان فعالیت خود را آغاز کرد.»...ادامه گفتگو