تاریخ : Wed 26 Jul 2023 - 09:15
کد خبر : 82215
سرویس خبری : جامعه

شهرهای ایران عزیز را تحقیر نکنید

احکامی از جنس تبعید یک متهم آثار اجتماعی مخربی دارد

شهرهای ایران عزیز را تحقیر نکنید

مرضیه محمودی، سردبیر سایت تجارت نیوز خبر داد: به‌دلیل شکایت مجدد حمید رسایی از من، به ۲۴ میلیون جریمه نقدی و یک‌سال تبعید به تربت‌جام محکوم شده‌ام!

«یک روزنامه‌نگار به‌دلیل شکایت مجدد حمید رسایی، نماینده پیشین مجلس از او حکم تبعید به تربت‌جام را دریافت کرده است. مرضیه محمودی، سردبیر سایت تجارت نیوز خبر داد: به‌دلیل شکایت مجدد حمید رسایی از من، به ۲۴ میلیون جریمه نقدی و یک‌سال تبعید به تربت‌جام محکوم شده‌ام! محمودی در توییترش نوشت: این دومین‌بار است که سر این پرونده محکوم می‌شوم. بار قبل شش میلیون جریمه نقدی پرداخت کردم.» این چند جمله، محتوای خبری بود که دیروز توسط سردبیر سایت تجارت نیوز منتشر شد و نوع مجازاتی که برای او در جریان یک دعوی حقوقی با یکی از نمایندگان سابق مجلس اعلام شد، حواشی زیادی را ایجاد کرد. راستش را بخواهید چند وقتی است در برخی احکام با موارد عجیب و غریبی به‌عنوان مجازات روبه‌رو هستیم. مواردی که فارغ از درست یا غلط بودن خود حکم (چون اطلاعی از چند و چون پرونده و... نداریم) بسیار تعجب و تامل‌برانگیزند.
چند مورد از این موارد را با هم مرور کنیم، تا در ادامه به چند مساله که احتمالا در ذهن قاضی مغفول مانده‌اند و قوه عاقله دیگری هم آن را گوشزد نمی‌کند برسیم.

تبعید احمد زیدآبادی به گناباد!
اردیبهشت سال 94، احمد زیدآبادی پس از آزادی از زندان رجایی شهر کرج، برای تبعید و انتقال به شهر گناباد در اختیار ماموران نیروی انتظامی قرار گرفت و با هزینه شخصی خود به گناباد منتقل شد. همسر احمد زیدآبادی قبلا گفته بود به آنها اطلاع داده شده که این روزنامه‌نگار زندانی پس از پایان دوران حبس شش ساله‌اش، برای گذراندن دوران تبعید خود مستقیم از زندان به گناباد فرستاده خواهد شد. زیدآبادی بعد از این تبعید و در سال 99 در یادداشتی از خاطرات تبعید به گناباد این‌طور نوشت: «یکی از کارکنان دادستانی که بروکراتی تمام‌عیار و بی‌آزار و آرام بود، در جریان ثبت و ضبط اوراق مربوط به تبعید درصدد همدلی بر آمد، اما به‌دلیل روحیه بی‌نهایت محافظه‌کارش تنها جمله‌ای که گفت، این بود: «مگر گناباد تبعیدگاه است که افراد را به این شهر تبعید می‌کنند؟» از همین یک جمله پی بردم که مردم گناباد از اینکه شهرشان به‌عنوان تبعیدگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، دلخورند و می‌خواهند این شهر از فهرست تبعیدگاه‌های کشور حذف شود.» اینجا هم فارغ از پرونده زیدآبادی و اتهامات و جرائمی که مرتکب شده بود، با روایتی که از این تبعید و احوال مردم گناباد نوشته است، کار داریم که در همان ادامه‌ای که اشاره کردیم، سراغش خواهیم رفت....ادامه مطلب