تاریخ : Tue 25 Jul 2023 - 19:16
کد خبر : 82187
سرویس خبری : سیاست

مخبر: جان، مال و وقت مردم برای دولت ارزش زیادی دارد

در جریان بازدید از آزاد راه تهران _شمال

مخبر: جان، مال و وقت مردم برای دولت ارزش زیادی دارد

معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (سه شنبه) با حضور در آزادراه تهران–شمال از مسیر رفت و مراحل ساخت، پیشرفت و تکمیل مسیر برگشت منطقه ۲ این آزادراه بازدید کرد و در جلسه ای با حضور وزرا و مسئولان مربوطه روند احداث منطقه ۳ آزادراه تهران–شمال را مورد بررسی قرار داد.

محمد مخبر سه هفته پس از افتتاح مسیر رفت منطقه ۲ و دستور رئیس جمهور برای شروع مراحل ساخت منطقه ۳ آزادراه، در بازدید زمینی با حضور وزرای راه و شهرسازی، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس بنیاد مستضعفان، استاندار مازندران و مدیران شرکت آزاد راه تهران- شمال، با توضیحات مسئولان این پروژه در جریان روند ساخت مسیر برگشت منطقه ۲ آزاد راه تهران- شمال قرار گرفت و دستورات لازم را جهت تامین مالی و اجرای تعهدات برای افتتاح این بخش از مسیر برگشت آزادراه تا پایان سال ۱۴۰۳ صادر کرد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه در مرکز مانیتورینگ آزاد راه تهران- شمال حضور یافت و با قدردانی از خدمات و زحمات این مرکز در راستای کمک به تسهیل رفت و آمد و تامین امنیت سفرهای مردم، در جریان روند کاری این مرکز هوشمند قرار گرفت. 
در مرکز مانیتورینگ آزادراه تهران- شمال با نصب ۴۰۰ دوربین در منطقه ۲ تمام مسیرهای اصلی، میزان آلایندگی در تونل ها، درب های اضطراری و سیستم اعلام حریق نظارت و کنترل شده و همچنین با هماهنگی لحظه ای با یگان های امدادی در صورت بروز حادثه به مسافران خدمات لازم ارایه می شود که با حضور  مخبر در این مرکز اعلام شد که اقدامات زیرساختی برای نصب دوربین های هوشمند در سایر مناطق افتتاح شده نیز در دست اقدام است.
پس از این بازدید، جلسه بررسی روند احداث منطقه ۳ آزاد راه تهران- شمال با حضور معاون اول رئیس برگزار شد و تصمیمات لازم و مهم درخصوص روش های اجرایی برای تامین مالی ساخت مسیر برگشت منطقه ۲ و همچنین تهیه مدل مالی و نحوه مشارکت جهت ساخت منطقه ۳ آزاد راه تهران- شمال اتخاذ شد.
معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با تأکید بر اینکه پروژه آزادراه تهران-شمال به لحاظ طراحی، مهندسی و اجرا جزء افتخارات کشور است، تصریح کرد: در بازدید از این پروژه می توان هنر مهندسان، پیمانکاران، کارگران و طراحان این پروژه را مشاهده کرد.
دکتر مخبر تأکید کرد: جان، مال و وقت مردم برای دولت ارزش زیادی دارد و ساخت و تکمیل این آزادراه می تواند ضمن تامین امنیت و راحتی بیشتر برای مردم، صرفه جویی فوق العاده ای نیز برای کشور در پی داشته باشد. به همین دلیل در دو سال گذشته و با همکاری نزدیک بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن بوده ایم که با زمانبندی جدید و اصلاح روش ها هر چه زودتر این آزادراه را به پایان برسانیم.

 

منبع: ایسنا