تاریخ : Mon 24 Jul 2023 - 18:04
کد خبر : 82122
سرویس خبری : جامعه

احتمال برگزاری آزمون استخدامی مجدد برای جذب آموزگار در زمستان۱۴۰۳

با توجه به کمبود نیروی آموزشی؛

احتمال برگزاری آزمون استخدامی مجدد برای جذب آموزگار در زمستان۱۴۰۳

طی آزمون استخدامی که امسال برگزارشد،۲۸ هزار نیرو جذب وزارت آموزش و پرورش شد اما هنوز در بعضی استان ها این وزارتخانه با فقدان آموزگار مواجه است.

طبق نتایج آزمون آموزگاری امسال، وزارت آموزش و پرورش ۲۸ هزار نیرو جذب کرده اما  در برخی استان ها نیاز به جذب مجدد نیرو وجود دارد. از این رو احتمال دارد در زمستان سال ۱۴۰۳ آزمون اسخدامی برای آموزگاری مجددا برگزار شود.۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ نفر آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی جذب آموزش و پرورش می‌شوند.طبق تغییراتی که این آزمون طی امسال داشت می توان گفت ورود و شرکت در آزمون تسهیل شده، اما قبولی در آن سخت‌تر شده است. به طوری که کل آزمون ۱۰۰۰ امتیاز داشت و ۴۰۰ امتیاز مربوط به  آزمون کتبی و ۶۰۰ امتیاز مربوط به ارزیابی تکمیلی و مصاحبه بود و حداقل نمره برای قبولی نیز ۴۷۰ امتیاز بود.

ضمنا وزارت آموزش وپرورش میتواند در شرایطی که با کمبود نیرو مواجه است؛ اقدام به جذب نیرو از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه مطابق با ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش کند اما این  مشروط به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزش در دانشگاه فرهنگیان است.