تاریخ : Mon 24 Jul 2023 - 15:19
کد خبر : 82114
سرویس خبری : جامعه

فرآیند صدور پروانه ساختمانی در روستاهای واقع در حریم تهران، الکترونیکی می شود

در راستای رصد موثرتر ساخت و ساز؛

فرآیند صدور پروانه ساختمانی در روستاهای واقع در حریم تهران، الکترونیکی می شود

احمد قیومی، معاون فرماندار و استاندار تهران:«جهت نظارت بهتر بر عملکرد دهیارها، صدور پروانه ساختمانی در روستاهای شهرستان تهران الکترونیکی می شود»

معاون استاندار و فرماندار تهران با بیان اینکه موضوع الکترونیکی نمودن فرآیند صدور پروانه در روستاها در قالب یک سامانه یکپارچه با قابلیت رصد و نظارت تمام وقت صورت گرفته. این به منظور پیشگیری از تخلفات احتمالی است و به صورت تمام وقت اجرایی می شود. وی تصریح کرد، اجرای این طرح در روستاهای واقع در حریم تهران گامی مهم در راستای شفاف سازی و پیشگیری از بروز تخلفات ساختمانی می باشد.
قیومی با اشاره به مزیت های صدور پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی گفت:« با این اقدام کلیه امور مربوط به صدور پروانه به صورت سیستمی انجام گرفته و چرخه صدور پروانه ساختمانی سرعت زیادی به خود خواهد گرفت.» ایشان شفاف سازی، عدم سردرگمی اهالی، حذف رانت ، تسریع و مدیریت صدور پروانه ساختمانی را از مزایای دیگر اجرای این طرح دانست.
فرماندار تهران ضمن اشاره به پیگیری مبنی بر اجرایی نمودن این موضوع توسط فرمانداری گفت:« فرمانداری تهران آمادگی دارد عملیات اجرایی فرآیند صدورالکترونیکی پروانه ساختمان در روستاها را به صورت پایلوت  عملیاتی نماید.»