تاریخ : Mon 24 Jul 2023 - 08:30
کد خبر : 82081
سرویس خبری : دانشگاه

38 دانشجوی دانشگاه آزاد در یونیورسیاد 2023 حضور دارند

رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

38 دانشجوی دانشگاه آزاد در یونیورسیاد 2023 حضور دارند

کسانی که در عرصه ورزش در کشور صاحب‌نام و شناخته شده‌اند، معتقدند به‌راحتی نمی‌توان استعدادهای برتر ورزشی در دانشگاه‌ها را شناسایی کرد.

سارا طاهری، خبرنگار گروه دانشگاه:کسانی که در عرصه ورزش در کشور صاحب‌نام و شناخته شده‌اند، معتقدند به‌راحتی نمی‌توان استعدادهای برتر ورزشی در دانشگاه‌ها را شناسایی کرد. آنها می‌گویند دانشگاه‌ها در این حوزه خوب عمل نکرده و همین امر باعث شده استعداد دانشجویان در حوزه‌های مختلف دانشجویی به‌خوبی شناسایی نشود و آنها نتوانند در زمان دانشجویی مسیر ورزش حرفه‌ای خود را پیدا کرده‌اند. دانشگاه آزاد یکی از نهادهایی است که بر استعدادیابی و پرورش این استعدادها تاکید دارد. این دانشگاه که دارای باشگاه فرهنگی ورزشی است، طی چندسال اخیر تلاش کرده بخش‌های مختلف شاکله کادر فنی و ورزشکاران خود را از دانشجویان، کارکنان و اساتید خود تشکیل دهد.
امیرعباس لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد با اشاره به اهمیت استعدادیابی ورزشی در فضای دانشگاه‌ها گفت: «دانشگاه آزاد به‌عنوان یک دانشگاه مولد در حوزه علم، فرهنگ و پژوهش درحال فعالیت بوده و حتی بسیاری از مسولین کشور هم در این دانشگاه تحصیل و از آن فارغ‌التحصیل شدند. طبیعتا در حوزه ورزش هم باید شاهد این مساله باشیم، یعنی دانشگاه ما باید یک دانشگاه مولد باشد که بتواند دانشجویان نخبه ورزشی را کشف و به فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی معرفی کند تا از این طریق به‌سمت تربیت نخبه ورزشی پیش‌برویم.»
او با تاکید بر اینکه باید استعدادهای ورزشی دانشگاه را به فدراسیون‌های مختلف معرفی کنیم، افزود: «به همین دلیل دانشجویانی را که در مسابقات کشوری دانشگاه شرکت کرده‌ و توانسته‌اند به مقامات قهرمانی، نایب‌قهرمانی و رتبه سومی برسند به‌عنوان نخبه ورزشی می‌شناسیم و باید از آنها در راستای نخبه پروری و استعدادپروری بهره بگیریم.»...ادامه مطلب