تاریخ : Sun 23 Jul 2023 - 09:07
کد خبر : 82011
سرویس خبری : ورزش

جریمه 10 درصدی برای ساپینتو زیاد بود، برگردد حکمش اجرا می‌شود

دادرس در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: هنوز درخواست تجدیدنظر استقلال از سازمان لیگ به استیناف نرسیده است

جریمه 10 درصدی برای ساپینتو زیاد بود، برگردد حکمش اجرا می‌شود

بعد از اعلام بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال به‌خاطر شکایت بازیکنان طلبکار از این باشگاه توسط کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال، این مساله مطرح شد که احتمالا این اتفاق با شکایت سازمان لیگ از استقلال در زمان مدیریت آجورلو مرتبط باشد.

بعد از اعلام بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال به‌خاطر شکایت بازیکنان طلبکار از این باشگاه توسط کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال، این مساله مطرح شد که احتمالا این اتفاق با شکایت سازمان لیگ از استقلال در زمان مدیریت آجورلو مرتبط باشد. این در حالی است که طاهری سرپرست نقل و انتقالات سازمان لیگ فدراسیون در این خصوص اعلام کرده بود این موارد به هم ربطی ندارد و منع ثبت قرارداد استقلالی‌ها ارتباطی به شکایت سازمان لیگ فوتبال ایران از باشگاه استقلال ندارد زیرا این پرونده هنوز در حال بررسی است و رای قطعی در مورد آن صادر نشده است. 
گفتنی است این پرونده با درخواست تجدید نظر استقلال به استیناف رسیده اما هنوز رای قطعی صادر نشده است. شنیده می‌شود بدهی باشگاه استقلال به سازمان لیگ 70 میلیارد است هرچند استقلالی‌ها به دنبال شکستن این رای و کم کردن رقم آن و درنهایت تهاتر با سازمان لیگ هستند. طاهری در این مورد تاکید کرده بود: «این پرونده تاثیری ندارد و بعید است که رای آن به پیش‌فصل برسد.» به همین بهانه دقایقی با مهدی دادرس، عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به گفت‌وگو پرداختیم، هرچند در خلال آن درباره سایر موارد مرتبط دیگر نیز سوالاتی را مطرح کردیم که متن آن را می‌خوانید.

*هنوز این پرونده به دست ما نرسیده است. من هنوز چیزی ندیدم. البته شاید این پرونده در جلسه بعدی مطرح شده و بررسی‌ها روی آن را آغاز کنیم. در این خصوص باید منتظر بمانیم تا ببینیم در روزهای بعدی چه اتفاقی می‌افتد. این پرونده تا سه‌شنبه قبل به دست ما در کمیته استیناف نرسیده بود. 

*تازه پرونده شکایت سایپا به کمیته استیناف رسیده و باید در کنار سایر اعضا جمع شویم و بررسی‌ها را آغاز کنیم. باید نظرات خود را بدهیم و جوانب پرونده را بسنجیم تا بتوانیم رای نهایی را صادر کنیم. 

*هر حرفی که الان بزنیم می‌تواند بار حقوقی خاص خودش را داشته باشد. این در حالی است که من سخنگو و رئیس کمیته استیناف نیستم و نمی‌توانم درباره جزئیات پرونده الان نظرم را بدهم. بنابراین اگر الان حرفی بزنم این موضوع می‌تواند حکم پیش‌قضاوت را داشته باشد. حتی اگر جزئیات را بررسی هم کرده باشیم تا پرونده، نهایی نشود و رای ندهیم، هیچ اظهارنظری نمی‌شود کرد. باید بدون جار و جنجال و شلوغ‌بازی‌های رسانه‌ای با خیال راحت بنشینیم و ببینیم آیین‌نامه در این خصوص چه می‌گوید، بررسی‌های لازم را انجام داده و سپس نظر نهایی را بدهیم. 

*ربطی ندارد. در آینده هر زمانی او به ایران بیاید این رای اجرایی خواهد شد. موضوع جریمه 10 درصدی از دستمزد ایشان یک بار در گذشته مطرح بود که در این خصوص همان زمان رای دادیم و گفتیم نمی‌توانیم 10 درصد از قرارداد، این چهره را جریمه کنیم و یک عددی او را جریمه کردیم و حکم خود را دادیم. پس از بررسی‌های لازم تشخیص دادیم که این جریمه سنگین است و همچنین با توجه به اینکه ساپینتو پیش از این نیز 150 میلیون تومان جریمه داده بود، رای به کاهش آن دادیم. اما محرومیت 4 ماهه او هر زمانی که وی به ایران بازگردد، قابل اجرا خواهد بود. 

متن کامل گفتگو